klik op de foto voor meer foto's

Het meisjeselftal van SV Delden heeft ook de tweede wedstrijd van de voorjaarscompetitie weten te winnen. In de uitwedstrijd tegen EMOS MB1 tekenden Kyra Vos, Malon Schumacher en Nicky Kuiper voor de Deldense treffers. Omdat Anne Horstman wederom haar doel schoon wist te houden, kwam de overwinning van de Deldense meiden nooit echt in gevaar: 0-3.

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Emos op het programma. Vanaf de 1ste minuut wist Emos goed druk te zetten en zocht veelvuldig de aanval op. Na 5 min. kwam Delden er met een snelle counter uit en met succes. Een verre pass van eigen helft naar Nicky die Kyra vrij zag staan en de stand op 0-1 wist te zetten. Na dat doelpunt begon Delden ook te voetballen en werd het een leuke wedstrijd waar beide teams geregeld de aanval zochten.

Halverwege de 1ste helft kwam de bal met wat geluk voor de voeten van Marlon randje 16-meter en besloot op haar beurt vanuit stand eens een doelpoging te wagen 0-2. Op het einde van de 1ste helft kreeg Emos nog een vrije trap mee thv de 16-meter, maar die werd hoog over geschoten.

De 2de helft begon iets later dan gepland ivm een hond wat op het veld liep. Na ongeveer 10 min. gespeeld te hebben bleef Nicky in een stevig duel goed overeind en kon ze vervolgens alleen op het doel af en met een geplaatst schot de wedstrijd op slot gooide 0-3. Emos kreeg nog wel de nodige kansen, maar die werden gemist of de Deldense verdediging zat er weer goed tussen.

Een sliding op de bal van Pien, door de scheidsrechter beoordeeld als gevaarlijk spel, betekende dat Delden een kwartier voor tijd (tien minuten tijdstraf) met tien speelsters verder moest. Emos gebruikte dat voordeel goed en wist Delden onder druk te zetten. Voor Delden werd het een periode 'tegenhouden'. Uiteindelijk floot de scheidsrechter voor het einde.

De overwinning was al wel een tijdje een feit, maar de Deldense verdediging wilde heel graag (net als vorige week) de nul houden. Ook vandaag vocht de verdediging voor elkaar en met een keepster wat een aantal goede reddingen had, wisten ze weer knap de 0 te houden. Dankzij een geweldige team-prestatie wist Delden weer 3 punten te veroveren. KLASSE!!!