klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 8 maart een knappe overwinning geboekt in de uitwedstrijd tegen Losser. In de eerste helft kwam het elftal van René Belt er nauwelijks aan te pas, maar omdat Losser slechts één keer scoorde, was één welgemikte trap van Kevin Otten voldoende om met 1-1 te gaan rusten. In de tweede helft tapten de bezoekers uit een ander, feller vaatje. De vechtlust werd beloond met treffers van Niek Boerboom en Maikel ter Horst: 1-3.

Losser kwam op de met zonovergoten middag het beste uit de startblokken. De ploeg controleerde de wedstrijd en kreeg ook de beste kansen. SV Delden richtte zich vooral op de counter en probeerde met de snelle uitvallen gevaarlijk te worden. Dit lukte in de beginfase echter maar zelden. Het duurde nog tot de 25e minuut voordat de thuisploeg een van de gecreëerde mogelijkheden wist te benutten: 1-0.

De achterstand leek SV Delden extra energie te geven en langzaam kwamen de gasten beter in de wedstrijd. Een aantal gevaarlijke momenten voor het Losserse doel leverden nog geen doelpunt op, maar op een afstandsschot van Kevin Otten had de doelman van de thuisploeg in de 41e minuut geen antwoord. De bal verdween van buiten het strafschopgebied in de kruising. Losser kwam in de 43e minuut nog dicht bij een nieuwe voorsprong, maar de bal eindigde op de paal. Ruststand: 1-1.

De eerste fase na de pauze was duidelijk voor SV Delden. Het team speelde geconcentreerd en was geregeld gevaarlijk via de flanken. In de 57e minuut werd het goede spel beloond met een treffer. Een harde vrije bal van Niek Boerboom verdween door de muur en door de benen van de keeper: 1-2. Losser probeerde vervolgens SV Delden terug te dringen, maar de gasten bleven gevaarlijk. In de 62e minuut was het opnieuw raak. Maikel ter Horst reageerde het snelste op een afgeslagen bal en schoot de 1-3 tegen de touwen.

Losser drong hierna wel aan maar het aanvalsspel was veelal te gehaast. De verdediging van SV Delden speelde sterk en kwam nauwelijks in de problemen op de vele hoge ballen die richting het doel gepompt werden. Gescoord werd er dan ook niet meer waardoor SV Delden drie belangrijke punten mag bijschrijven.