klik op de foto voor meer foto's

SV Delden MB1 is zaterdag 7 maart voortvarend van start gegaan in de nieuwe voorjaarscompetitie. SDC'12 MB1, het oudste meisjeselftal van Sportclub Dos Combinatie uit Denekamp bleek geen partij voor de Deldense meiden. Na één helft leidde SV Delden al met 4-0, een score die in de tweede helft verdubbeld werd: 8-0. Behalve drie dikverdiende punten hield SV Delden aan deze wedstrijd ook nog een fraaie fotoreportage over, met dank aan Gerard Laarhuis.

Na wekenlang geen wedstrijd te hebben gespeeld, stond vandaag de eerste competitie-wedstrijd op het programma. Dat de Deldense meiden er weer zin in hadden bleek wel na het eerste fluitsignaal. Een beginfase wat zich vooral op de helft van de tegenstander afspeelde. Na 5 minuten kreeg Delden een vrije trap net buiten de 16-meter. Met een goed geplaatst schot in de rechterbovenhoek bracht Marlon de stond op 1-0. Niet veel later was het Nicky wat kon profiteren van verdedigingsfouten van de tegenstander en schoot de 2-0 binnen.

Na een kwartier spelen werd het nog mooier voor Delden. Een fraaie aanval van Delden en een goede voorzet van Nicky op Kyra, werd vervolgens beheerst binnen geschoten 3-0. Halverwege de 1ste helft werd SDC toch wat brutaler en zocht zo nu en dan ook de aanval op. Na een klein half uur spelen was het Delden wat de wedstrijd definitief op slot gooide. Een goede pass van Danique op Marlon, die vervolgens 1 op 1 met de keepster stond en de stand op 4-0 bracht. De laatste fase van de 1ste helft zat Delden er een beetje doorheen, maar ook niet gek voor een eerste wedstrijd sinds lange tijd.

Al vrij snel in de 2de helft was het weer raak voor Delden. Marlon bracht zichzelf met een solo-actie vrij voor de keepster en schoot beheerst de 5-0 binnen. Een paar minuten later was er weer een fraaie aanval van Delden waar met een knappe steekpass Nicky werd bereikt, maar werd haar inzet knap geblockt door de keepster. Ook SDC kwam niet veel later via een goede aanval 1 op 1 met de Deldense keepster te staan, maar zagen ook zij hun inzet geblockt worden. Een leuke fase van de wedstrijd waar er aan beide kanten de aanval werd gezocht. Wederom weer een voorzet van nicky op Kyra, die vervolgens dit keer wel het net wist te vinden (even hiervoor kwam haar inzet op de lat) 6-0.

alverwege de 2de helft bracht Marlon met een prachtige diepe bal op Charlotte haar in staat om het volgende doelpunt te maken, maar zag ze haar inzet geblockt worden en was het tenslotte Kristel dat daar in de rebound goed gebruik van wist te maken 7-0. Op het einde bracht Marlon de stand nog naar 8-0.

Een verdiende overwinning voor Delden wat op een paar fases na, goed voetbal liet zien. De Deldense verdediging had het vandaag weliswaar niet heel lastig, maar wanneer het moest grepen ze op de juiste momenten in en hield de verdediging vanmiddag knap de 0. De wedstrijd werd vanmiddag ook in goede banen geleid door een talentvolle scheidsrechter uit de jeugd. TOP!!!