klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 22 februari de uitwedstrijd tegen UDI ternauwernood gewonnen. Na een gelijkopgaande eerste helft (ruststand 1-1) leek Niek Boerboom de bezoekers met twee treffers in veilige haven te loodsen. In het laatste kwartier kwam UDI middels twee vrije trappen terug tot 3-3. Twee minuten voor tijd besliste Joost Hendrikse het duel definitief in Deldens voordeel: 3-4.

SV Delden begon goed aan de wedstrijd en kwam al na zeven minuten spelen op voorsprong. De uittrap van Ivo Otten belandde bij Kevin Otten die de bal diagonaal binnenschoot. Na de 0-1 waren de ploegen goed aan elkaar gewaagd en was het duel in evenwicht. Na ruim een half uur spelen kreeg de thuisploeg een cornerbal. De verdediging van SV Delden wist deze niet goed te verwerken waardoor UDI de gelijkmaker kon scoren: 1-1.

Bijna kwam SV Delden een minuut later weer op voorsprong, maar Timo Gerritsjans zag zijn inzet op de onderkant van de lat belanden. Ook UDI dacht even later de 2-1 te maken, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. Gescoord werd er niet meer in de eerste helft. Ruststand: 1-1.

Na de pauze was het vooral SV Delden dat op zoek ging naar de voorsprong. Deze kwam er in de 54e minuut. Pieter Bordes speelde de bal op Niek Boerboom, die vervolgens zichzelf lanceerde en 1-2 binnenschoot. Beide ploegen kregen in de fase hierna kansen op een doelpunt. Het duurde echter tot de 72e minuut voordat er opnieuw gejuicht kon worden. Timo Gerritsjans werd diep gestuurd en legde goed breed op Kevin Otten. Deze bewaarde het overzicht en stelde Niek Boerboom in de gelegenheid om zijn tweede treffer van de middag tegen de touwen te schieten: 1-3.

Lang kon SV  Delden niet genieten van de ruime marge. In de 73e minuut werd een vrije bal van UDI niet goed verwerkt en kon een van de aanvallers van de thuisploeg de bal bij de eerste paal binnenwerken. UDI ging hierna op zoek naar de gelijkmaker en SV Delden moest alle zeilen bijzetten om de voorsprong te behouden. Vijf minuten voor tijd was het raak. Een vrije trap verdween in een keer achter Ivo Otten en zo leek de wedstijd te gaan eindigen in een gelijkspel.

De ploegen namen hier echter geen genoegen mee en gingen vol voor de winst. UDI was opnieuw gevaarlijk, maar het schot verdween net over het Deldense doel. Aan de andere kant was het vlak voor tijd wel raak. Na vermeend buitenspel van Niek Boerboom kwam bal bij Joost Hendrikse. Deze bedacht zich geen moment en schoot de bal knap over de uitgelopen keeper: 3-4. In de laatste seconden van het duel was de thuisploeg nog wel een aantal keer gevaarlijk maar een doelpunt viel niet meer. Hierdoor mag SVDelden drie zwaarbevochten, maar uiteindelijk wel verdiende, punten bijschrijven.