klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 14 december in de laatste wedstrijd van 2014 verloren van SVV'91. Hoewel het elftal van René Belt de hele wedstrijd legio goede kansen wist te creëren, was het de hekkensluiter uit Enschede die met een 0-3 voorsprong kon gaan rusten. Joost Hendrikse (vlak na rust) en Sven Wold (vlak voor tijd) brachten de score nog wel terug tot 2-3, maar de eerste drie punten voor SVV'91 kwamen nooit echt in gevaar.

SV Delden begon ronduit slecht aan het duel tegen SVV’91. De thuisploeg speelde ongeconcentreerd en leverde de bal keer op keer in bij de tegenstander. SVV’91, dat uit de voorgaande elf wedstrijden nog geen enkel punt wist te behalen, maakte daar dankbaar gebruik van. Na tien minuten spelen was het voor het eerst raak voor de gasten: 0-1.

Je zou verwachten dat de tegentreffer de ploeg uit Delden wakker zou schudden, maar er veranderde in de fase hierna weinig aan het spelbeeld. De blauw-gelen bleven slordig en maakten geen moment de indruk te geloven in een ommekeer. In de 25e minuut kwamen de gasten opnieuw tot scoren en vijf minuten daarna lag ook de 0-3 in het Deldense doel. In het resterende deel van de eerste helft raakte Delden nog wel de lat en de paal maar werd er niet meer gescoord: Ruststand: 0-3.

Na de pauze stond er een ander Delden op het veld. De ploeg speelde veel geconcentreerder en voetbalde met meer inzet. Het was Joost Hendrikse die in de 47e minuut wat terugdeed en de eerste treffer voor de thuisploeg noteerde. De ploeg van Belt ging hierna op zoek naar de aansluitingstreffer, en kreeg hiervoor ook kansen.

Het duurde echter tot de 83e minuut voordat de 2-3 viel. Het was Sven Wold die een voorzet goed binnenkopte. In de slotfase zette Delden alles op alles, maar het mocht niet baten. De ploeg kreeg wel een aantal kansjes, maar gescoord werd er niet meer. Eindstand: 2-3.