klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 2 november de uitwedstrijd tegen Bentelo verloren. Op het spiksplinternieuwe kunstgrasveld op sportpark De Pol deden beide teams niet voor elkaar onder. Eén moment van onachtzaamheid bij SV Delden, na ruim een kwartier wedstrijd, was voor de thuisploeg genoeg om een 1-0 voorsprong te nemen. De bezoekers kregen in het vervolg van de wedstrijd een handvol goede kansen, maar telkens wist de keeper (en één keer de lat) van Bentelo de gelijkmaker te voorkomen. In de slotminuten kreeg Bentelo nog een penalty en daarmee was de spanning uit de wedstrijd: 2-0.

In de beginfase van de wedstrijd was er voor de toeschouwers op sportpark De Pol weinig te beleven. De ploegen speelden vooral voorzichtig en kansen en mogelijkheden waren er dan ook nauwelijks te noteren.

In de loop van de eerste helft kreeg Bentelo langzaam meer controle over de wedstrijd. Dit resulteerde na ruim een kwartier ook in een doelpunt: een moment van onachtzaamheid bij SV Delden werd door de thuisploeg direct afgestraft: 1-0. SV Delden kreeg al snel daarna de kans om de stand weer recht te trekken, maar een goede kopbal van Sven Wold werd uitstekend gered door de doelman van de thuisploeg.

In het laatste deel van de eerste helft waren de kansen weer schaars. Bentelo bleef een licht overwicht houden, maar SV Delden was zeker niet veel minder. Gescoord werd er voor de pauze niet meer waardoor de ploegen gingen rusten met een 1-0 stand.

Beide ploegen begonnen slordig aan de tweede helft en van goed voetbal was dan ook zelden sprake. SV Delden wilde wel op zoek naar de gelijkmaker maar echt gevaarlijk werden de mannen van René Belt niet. Ook Bentelo liet behalve een paar pogingen van afstand weinig zien.

Halverwege het tweede bedrijf wist SV Delden wat druk te creëren op het doel van Bentelo, dat zich vooral op de counter toelegde. In de 70e minuut kregen de gasten een opgelegde mogelijkheid om gelijk te maken, maar Kevin Otten schoot de bal op de lat in plaats van in het doel.

Ook in de laatste fase bleef SV Delden gevaarlijk, maar een doelpunt wist het niet te maken. Bentelo kreeg vlak voor het einde een zeldzame mogelijkheid, maar doelman Ivo Otten greep goed in. Toch kwam het tweede doelpunt er voor Bentelo. De scheidsrechter zag in de blessuretijd een overtreding in het strafschopgebied van SV Delden en wees naar de stip. Bentelo benutte de buitenkans en daarmee was de spanning uit de wedstrijd: 2-0.