klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 12 oktober opnieuw een dikke nederlaag geleden. In de uitwedstrijd tegen Sportclub Overdinkel speelde het team van René Belt een hoopvolle eerste helft, maar een hopeloze tweede helft. Na een 3-2 ruststand ging er in het tweede bedrijf van alles mis en liet SV Delden de gastheren uitlopen naar maar liefst 9-2.

SV Delden schoot in Overdinkel prima uit de startblokken. Al in de tweede minuut was het raak. Niek Boerboom kon uit de rebound, na een geblokte vrije trap, de bezoekers op een 0-1 voorsprong zetten. Een kwartier later bracht Michel Krikke Sportclub Overdinkel op gelijke hoogte, na zwak uitverdedigen in de Deldense defensie.

Overdinkel bleef gevaarlijk: een vrije kans werd naast geschoten en Brian Otten kon met een redding op de doellijn een achterstand ternauwernood voorkomen. Timo Gerritsjans, door Kevin Otten de diepte in gestuurd, had SV Delden daarna bijna op voorsprong kunnen zetten, maar zijn roep om een penalty bleef onbeantwoord. Onoplettendheid bij een corner van Overdinkel gaf na een half uur wedstrijd opnieuw Michel Krikke de kans om te scoren en de gastheren op voorsprong te zetten: 2-1.

Ondanks de achterstand leek SV Delden nog voor rust het tij te kunnen keren. Na een periode van Deldense druk was het Joost Hendrikse die met een slim balletje Timo Gerritsjans op de rand van het strafschopgebied wist te bereiken. Timo bedacht zich dit keer geen moment en schoot via de onderkant van de lat snoeihard de gelijkmaker binnen: 2-2.

Heel even leek SV Delden te mogen hopen op een positief resultaat, maar de 3-2 (met een luchtje van buitenspel) die Eloy Vermeulen in de slotminuut van de eerste helft kon aantekenen, bleek de opmaat voor een dramatische tweede helft. Ongeveer alles wat fout kon gaan, ging bij SV Delden na rust ook fout. Namens Sportclub Overdinkel was het vooral Michel Krikke die, met maar liefst vier doelpunten, deze fouten genadeloos afstrafte. Ook Eloy Vermeulen en Kevin Bruning mochten in de tweede helft nog scoren, waardoor de teller deze middag uiteindelijk op 9-2 bleef staan.