klik op de foto voor meer foto's

SV Delden begon beter aan de wedstrijd dan het vorige week tegen De Lutte deed. Achterin stond het goed en ook aanvallend liet de thuisploeg zich gelden. BSC Unisson, dat tot de kampioenkandidaten wordt gerekend, bleef in de beginfase wel op de been en liet bij tijd en wijle zien over veel kwaliteit te beschikken.

Toch konden de gasten niet voorkomen dat SV Delden op voorsprong kwam. In de 14e minuut was het Marthijn Zweepe die de thuisploeg op voorsprong bracht. Hierna volgde een gelijk opgaande strijd met mogelijkheden aan beide zijden. Delden had het in de 37e minuut aan zichzelf te wijten dat de gasten op gelijke hoogte kwamen. Unisson profiteerde optimaal van een misverstand in de defensie bij Delden: 1-1. Niet veel later leek de club uit Boekelo ook op voorsprong te komen, maar het doelpunt werd wegens buitenspel afgekeurd door de uitstekend fluitende scheidsrechter Simmelink. In de tegenaanval kreeg Brian Otten een grote kans om Delden op 2-1 te zetten, maar zijn inzet trof geen doel. Ruststand 1-1.

Na de pauze namen de gasten het initiatief en zetten de verdediging van Delden onder druk. Het waren echter de blauw-gelen die opnieuw op voorsprong kwamen. In de 57e minuut werd een mooie voorzet van Marthijn Zweepe op waarde geschat door Timo Gerritsjans die de 2-1 tegen de touwen werkte. Unisson ging hierna op zoek naar de gelijkmaker, maar de verdediging van Delden hield lang stand. Toch viel een kwartier voor tijd de gelijkmaker: 2-2. In het restant van het duel werd er niet meer gescoord, ondanks een riante mogelijkheid van Timo Gerritsjans in de laatste minuut. Eindstand: 2-2.