klik op de foto voor meer foto's

Tien dagen na het behalen van het kampioenschap heeft Delden C1 zaterdag 24 mei ook de bekerfinale tegen Tubantia C3D met 3 - 2 gewonnen.

24 augustus 2013 is het beker toernooi gestart. In de poule fase moest SV Delden het opnemen tegen Twenthe C2, Achilles C4 en TVO C2. De wedstrijden werden allemaal gewonnen waardoor SV Delden zich plaatste voor de knock out ronde. In de eerste ronde werd er geloot tegen Juventa C4 uit Wierden, een zeer gemakkelijke 9-0. In 2014 werd in de kwartfinale en halve finale afgerekend met PH C3 en PH C2. De finale was bereikt.

Vol goede moed werd er 24 mei afgereisd naar de velden van Excelsior in Rijssen, hier werden vandaag vele finale’s gespeeld, waaronder die van SV Delden C1 tegen Tubantia C3. Op papier een makkelijke klus, want in de competitie was er al met gemak van het Hengelose team gewonnen. De geruchten gingen echter dat Tubantia te weinig spelers zou hebben, en dat er jongens uit hogere elftallen mee zouden doen.  De heenreis verliep erg rustig. Iedereen was gespannen en erg met de wedstrijd bezig. Zou het lukken, na twee kampioenschappen ook de beker winnen?

Na controle van de spelerspassen was het dan eindelijk zover, de wedstrijd kon beginnen. SV Delden begon sterk, maar wist de kansen net niet af te ronden. Eindelijk werd er dan gescoord, 1-0 voor SV Delden en het massaal aanwezig publiek juichde de jongens toe.  Vooral de linksbuiten van Tubantia was wel heel erg goed, en de verdediging had armen en benen nodig om hem te stoppen. Toch slaagde Tubantia erin twee keer te scoren, waardoor SV Delden tegen een onverwachte achterstand aankeek. Gelukkig bleven de jongens knokken, en werd de meer dan verdiende gelijkmaker gescoord. Tubantia kwam nauwelijks meer aan goed voetbal toe en probeerde het met vooral lange ballen op hun linksbuiten. Vlak voor tijd werd de winnende goal gescoord, en iedereen was dolblij. De echte ontlading kwam bij het laatste fluitsignaal: de beker is binnen. Alle jongens kregen van de KNVB een medaille en als team een enorme beker. Met de nodige tractaties werd in voetbalkleding koers gezet naar Delden. Bij het wapen van Delden stond al een wagen klaar: de triple moet worden gevierd en dat zou Delden weten. Gelukkig was het toernooi bij Rood Zwart nog bezig, dus vele mensen konden genieten van onze wagen, muziek en geschreeuw.

Eindhalte was natuurlijk sportpark de Mors, waar het schitterende seizoen werd afgesloten met een barbecue. Een uitmuntende prestatie, twee maal kampioen en bekerwinst, een unieke prestatie in de geschiedenis van SV Delden. Proficiat!