klik op de foto voor meer foto's

Zondag 4 mei speelde het dameselftal van SV Delden de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Hoewel het elftal van trainer Roy Belt terug kan kijken op een uitstekend seizoen, waarin het voor eerst in drie jaar daadwerkelijk een rol van betekenis kon spelen in de promotiepoule, wisten de dames in de laatste wedstrijd op De Mors geen punten te pakken.

In de wedstrijd tegen kampioenskandidaat DEO VR1 leken de Deldense dames lange tijd af te stevenen op een prima resultaat, waarmee vooral de dames van VV Twenthe, aandachtige en enthousiaste toeschouwers op De Mors, geholpen zouden zijn. DEO had dan misschien wel de beste kansen, maar keeper Astrid Otten stak in een bloedvorm en moest voor rust slechts het hoofd buigen voor een strafschop die de bezoekers in het zadel hielp. Ook in de tweede helft, hoewel DEO de voorsprong al snel verdubbelde, mocht SV Delden nog lange tijd hopen op een stuntje, mede dankzij enkele heldhaftige reddingen van vervangende keeper Anne Horstman en dankzij de aanvullende impulsen van Kristel Wassink en Iris Morsink. In het laatste kwartier echter maakten de bezoekers uit Dijkhoek en omstreken met twee snelle treffers een eind aan de Deldense illusies: 0-4.

Zondag 11 mei staat voor de Deldense vrouwen de laatste wedstrijd van dit seizoen op het programma, uit tegen GFC VR1. In Goor moet het mogelijk zijn om een meer dan geslaagd seizoen op een positieve manier uit te luiden. Dames en heren, komt dat zien, om 11:00 uur op sportpark Heeckeren en... Dames, zet hem op!