klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 4 mei drie punten overgehouden aan de uitwedstrijd tegen Lochuizen. Na een 1-1 ruststand kende de tweede helft een bizar scoreverloop. Sven Wold zette zijn team twee keer op voorsprong, maar halverwege de tweede helft wist Lochuizen de 2-3 achterstand om te buigen in een 5-3 voorsprong. Een benutte strafschop bracht SV Delden weer op het juiste spoor, waarna Frank ten Voorde, met twee goals in de laatste tien minuten, de wedstrijd toch in Deldens voordeel wist te beslissen: 5-6.

SV Delden won de thuiswedstijd tegen Lochuizen met 5-0 en begon dan ook al grote favoriet aan het duel. De Deldenaren namen vanaf de start het initiatief en gingen op zoek naar een snelle goal. Het eerste doelpunt viel na een klein kwartier spelen via Timo Gerritsjans, die de geboden kans prima binnenschoot. Hierna ging het tempo bij Delden wat omlaag en kwam Lochuizen beter in de wedstrijd. Delden liet zich in de laatste fase van de eerste helft de kaas van het brood eten en dit leverde dan ook de gelijkmaker op. Nadat de thuisploeg al de lat en de paal trof, kreeg het in de 33e minuut een strafschop die benut werd. Ook Delden trof uit een vrije bal nog een keer de paal. Ruststand: 1-1.

De ploeg van René Belt kwam goed uit de kleedkamers en kwam vlak na de pauze via Sven Wold weer op voorsprong. De goal bleek het begin van een serie treffers over en weer. Lang konden de gasten namelijk niet genieten van de stand. In de 54e minuut kwam Lochuizen via Jasper Maurix weer langszij. Delden moest hierdoor voor de derde keer op zoek naar een voorsprong.

Ook nu was het alweer snel raak. Twee minuten na de gelijkmaker kreeg Delden een hoekschop waaruit opnieuw Sven Wold de gasten aan de leiding bracht. Via een fraai afstandsschot zorgde Lochuizen ook nu alweer snel voor de gelijkmaker. Delden leek de draad na de 3-3 even helemaal kwijt en ging in de defensie tot twee maal toe in de fout. De thuisploeg profiteerde optimaal en scoorde nog voor de 75e minuut de 4-3 en de 5-3.

SV Delden leek deze tikken niet meer te boven te komen, maar de nummer zes van de ranglijst rechtte de rug en zorgde in de 78e minuut via Marthijn Zweepe voor de aansluitingstreffer: 5-4. Deze goal zorgde weer voor nieuw geloof bij Delden dat op zoek ging naar de gelijkmaker. Deze viel in de 81e minuut via Frank ten Voorde. Het bizarre duel was daarmee nog niet ten einde. Delden maakte goed gebruik van het momentum en kwam vlak voor tijd via wederom Frank ten Voorde op een 5-6 voorsprong. Lochuizen probeerde het nog wel maar was niet meer bij machte om de stand opnieuw gelijk te trekken. Eindstand: 5-6.