klik op de foto voor meer foto's (onder Windows XP niet met Internet Explorer 10)

SV Delden 1 heeft zondag 9 maart een zure nederlaag geleden tegen Enschedese Boys. Thuis op De Mors nam het elftal van René Belt in de eerste helft brutaal twee keer de leiding, maar kwam het vlak voor rust ongelukkigerwijs met tien man te staan. De bezoekers maakten in de tweede helft dankbaar gebruik van de overtalsituatie en namen een 2-6 voorsprong. In het laatste kwartier wist SV Delden nog twee keer te scoren: 4-6.

Het duel in Delden werd vanaf de start gekenmerkt door veel overtredingen en provocerend gedrag. Van goed voetbal was zelden sprake. De gasten uit Enschede waren wel de betere partij, terwijl de thuisploeg gedisciplineerd speelde en vooral loerde op de counter. Toch was het SV Delden dat al vroeg in de wedstrijd op voorsprong kwam. Een corner van Timo Gerritsjans werd goed teruggelegd door Michel ter Horst en uit de voorzet op maat van Timo Gerritsjans was het Frank ten Voorde die de bal in de 8e minuut binnenkopte; 1-0.De Boys gingen hierna op zoek naar de gelijkmaker en die kwam er ook na ruim een kwartier. Een vrije bal werd van 25 meter prachtig binnengeschoten. Boy Kamphuis schoot snoeihard in de kruising en liet daarmee Ivo Otten volkomen kansloos. De gasten kregen vervolgens diezelfde Boy Kamphuis, die door de verdediging slalomde, ook een opgelegde kans om op voorsprong te komen, maar deze werd niet benut. Het was SV Delden dat uit de counter wel toesloeg. Timo Gerritsjans schatte een lange bal van Pieter Bordes op waarde en bleef op de been toen een verdediger aan de noodrem trok om voor de 2-1 te zorgen. Frank ten Voorde had al een gele kaart en vlak voor de thee kreeg hij na het wegtikken van de bal zijn tweede prent. Scheidsrechter Cifcioglu toonde geen enkele mededogen voor deze domme actie en SV Delden moest met tien man verder. Ruststand: 2-1.
In een chaotische en vaak onsportieve tweede helft gingen de Enschedese Boys op zoek naar de gelijkmaker. Al naar drie minuten spelen kwamen de gasten langszij. Uit een uitgespeelde aanval kon Ron Rietman de 2-2 binnen tikken. Al snel wisten de Boys de achterstand om te buigen in een voorsprong. Het betekende het begin van een reeks doelpunten die SV Delden niet meer te boven kwam. In de 51e minuut kon Ron Rietman vanuit duidelijk buitenspel de 2-3 binnen schieten en 9 minuten later was het Boy Kamphuis die voor de 4-2 zorgde.
De Boys waren veelal bezig met het provoceren van de tegenstander en het praten met de scheidsrechter. Het mag dan ook een wonder heten dat de partij niet uit de hand liep, met name ging Sven Kamphuis over de schreef door herhaaldelijk veel te hard in te komen. De wedstrijd werd er daardoor niet leuker op. Jay Kamphuis wist met twee identieke stiftballetjes Ivo Otten te verrassen en zo kon Enschedese Boys uitlopen naar een 2-6 voorsprong. SV Delden wist via Coen Witteveen in de 78e minuut en Marthijn Zweepe, die een penalty mocht benutten na het neerhalen van Timo Gerritsjans, in de 83e minuut nog wel iets terug te doen, met een 4-6 eindstand tot gevolg.