klik op de foto voor meer foto's (aanbevolen browsers: Mozilla Firefox of Google Chrome)

SV Delden 1 heeft zondag 23 februari de uitwedstrijd tegen Noordijk gewonnen. Het elftal van interim-trainer Marco Dijkman begon uitstekend aan de wedstrijd en dat leverde binnen vijf minuten een treffer op van Timo Gerritsjans. Halverwege de tweede helft verdubbelde Frank ten Voorde de score en daarna kwam de Deldense zege niet meer in gevaar: 0-2.

SV Delden moest op zondagmiddag in een uitwedstrijd aantreden tegen Noordijk. De Deldenaren kwamen na de overwinning op Haaksbergen op een zesde plaats te staan en doen nog altijd mee om plek vier. Met 28 punten uit 17 wedstrijden stond SV Delden voorafgaand aan het duel vier punten achter op de nummer vier Unisson. Puntverlies tegen Noordijk was daarom geen optie. De thuisploeg stond voor het duel op een tiende plek met 13 punten uit zestien duels. Eerder dit seizoen won SV Delden met 6-1 van Noordijk.
Waar SV Delden de afgelopen wedstrijden vaak slordig van start ging, zaten ze er nu vanaf het begin bovenop. De felle start had op het slechte veld van Noordijk wierp ook al snel zijn vruchten af. Na twee minuten kreeg Timo Gerritsjans een vrije kopkans uit een prima voorzet van Marthijn Zweepe, maar na vijf minuten spelen was het toch raak, goed terugleggen van Raymond van der Roest op Timo Gerritsjans die met een strak schot in de hoek zijn ploeg op 0-1 bracht. Ook na de voorsprong bleef SV Delden de betere ploeg en kreeg het kansen op meer doelpunten. Onder andere een mooie solo van Timo Gerritsjans en een intikker van Coen Witteveen hadden een beter lot verdiend, maar de doelman van Noordijk hielt zijn doel verder schoon. Ook de thuisploeg kreeg na ruim een half uur spelen een goed kans, maar ook dit schot trof geen doel. Mark Tuitert had vaak de handen vol aan de rappe Davy Verbeek, die speelde als een roepende in de woestijn. Na de thee zagen we Davy niet terug en dat scheelde wel een slok op een borrel.
In de tweede helft was het spelbeeld hetzelfde. Het duel speelde zich voornamelijk af op de helft van Noordijk, dat slechts sporadisch tot een uitbraak kwam. Halverwege de tweede helft verdubbelde Frank ten Voorde de score en daarna kwam de Deldense zege niet meer in gevaar: 0-2. Noordijk speelde erg povertjes en SV Delden liet na de score nog verder op te voeren. Coen Witteveen gaf Timo Gerritsjans een vrije kans en goed voorbereidend werk van Pieter Bordes kreeg niet zijn afronding omdat de doelman in de weg lag en ook in de slotfase een onneembare horde bleef. een prima overwinning in de strijd om de nacompetitie.