klik op de foto voor meer foto's (aanbevolen browsers: Mozilla Firefox of Google Chrome)

SV Delden 1 heeft zondag 16 februari de thuiswedstrijd tegen VV Haaksbergen gewonnen. Frank ten Voorde en Brian Otten zorgden voor rust voor een comfortabele 2-0 voorsprong. In de tweede helft wisten zowel de gastheren (Timo Gerritsjans en Colin Neuber) als de bezoekers twee keer te scoren: 4-2.

De ploeg moest het deze zondag na een rustpauze van een week opnemen tegen laagvlieger Haaksbergen. De tegenstander stond voorafgaand aan het duel twaalfde en verzamelde tien punten. Eerder dit seizoen deed SV Delden zich geweldig tekort in Haaksbergen en werd het 1-1. SV Delden nam echter al snel het heft in handen en werd ook gevaarlijk. Een snijdende pass van Colin Neuber bracht Frank ten Voorde in een één tegen één situatie met een verdediger die hij knap van zich af schudde en de doelman kansloos liet; 1-0. Hoewel SV Delden zeker niet groots speelde, wist Haakbergen nauwelijks iets te creëren. Het spel speelde zich op de helft van VV Haaksbergen af, maar de kansen werden maar niet benut. Frank ten Voorde kreeg een prima kans om een werelddoelpunt te maken, echter deden zijn voeten niet wat zijn hoofd besloot. SV Delden bleef drukken en voor VV Haaksbergen was het alle hens aan dek. De 2-0 in de 33e minuut was dan ook een logisch gevolg. Het goede doorgaan van Marthijn Zweepe stond aan de basis van de treffer en vond in Raymond van der Roest een prima aanspeelpunt. Hij bediende Brian Otten op maat die de doelman van de gasten het nakijken gaf. SV Delden wist, ondanks nog enkele goede kansen, in het vervolg van de eerste helft niet meer te scoren. Ruststand: 2-0.
Het spelbeeld was na de pauze leek aanvankelijk hetzelfde. Een blunder in de verdediging bij SV Delden bracht Haaksbergen in de 49e minuut echter terug in het duel. Daniël Timmer wist hier dankbaar gebruik van te maken en met de 2-1 VV Haaksbergen weer moed te geven. Die vreugde was van korte duur. Timo Gerritsjans maakte een minuut later alweer de 3-1 waardoor er alsnog niets aan de hand leek. In de 51e minuut leek Colin Neuber de wedstrijd te beslissen, want na een perfecte assist van Coen Witteveen kon hij de 4-1 binnen schieten. SV Delden zat helemaal in een zetel en zag een geweldige actie van Brian Otten net over gaan. Hij kon daarmee zijn enorme werklust belonen. Ondanks de riante voorsprong alsnog kwam SV Delden toch nog in de problemen. In de 55e minuut werd het 2-4 door Daniël Timmer en na een uur spelen kreeg VV Haaksbergen zowaar een strafschop. Ivo Otten bracht redding door de bal uit de hoek te duiken. Hij hield daarmee zijn ploeg op de been zodat de marge twee bleef. VV Haaksbergen probeerde het nog wel, maar het was vooral SV Delden dat in de slotfase kansen kreeg. Ook nu was het rendement bij de thuisploeg te laag om nog verder afstand te nemen. Met de 4-2 eindstand mag SV Delden eigenlijk niet tevreden zijn. Teveel kansen bleven onbenut en verdedigend werden er veel fouten gemaakt.