SV Delden 1 heeft zichzelf zondag 2 februari een slechte dienst bewezen. De uitwedstrijd tegen directe concurrent BSC Unisson werd met 5-2 verloren. Waar een overwinning recht had gegeven op de vijfde plaats op de ranglijst, met uitzicht op deelname aan de nacompetitie, moet het elftal van René Belt nu genoegen nemen met de zevende plaats.

SV Delden begon erg matig aan het duel in Boekelo. Het team leed veel balverlies en hanteerde veelvuldig de lange bal. BSC Unisson ging beter om met het bar slechte veld en stond in de 9e minuut al op een 1-0 voorsprong. de mannen uit Boekelo en omstreken konden maar zo door de SV Delden defensie heen snijden en Egbert Roosink liet Ivo Otten volkomen kansloos. SV Delden bleef aanmodderen en binnen het kwartier was het al 2-0. Uit een corner kon Arjan Wissink geheel vrij binnenkoppen. SV Delden kwam pas in de 17 e minuut tot een fatsoenlijke aanval. Het prima voorbereidende werk van Timo Gerritsjans kreeg niet zijn beloning. Een scherpe voorzet ging aan iedereen voorlangs hert doel. De blauw-gelen speelden zonder geloof en moesten lijdzaam toezien hoe BSC Unisson na een half uur ook de 3-0 tegen de touwen schoot. BSC Unisson profiteerde, in de persoon van Egbert Roosink, van uiterst zwak ingrijpen van de SV Delden defensie. Hierna kwam SV Delden iets beter in de wedstrijd maar tot scoren kwamen ze in de eerste helft niet meer. Ruststand: 3-0.

Vlak na de pauze kregen de Deldenaren weer wat hoop. Het was Raymond van der Roest die de 3-1 op het scorebord bracht. Hoewel SV Delden beter speelde dan in de eerste helft, maakten de gasten geen moment aanspraak op de aansluitingstreffer. Na een uur spelen was het zelfs de thuisploeg die de marge weer op drie bracht. Ivo Otten deelde in de malaise, want hij zag een corner van Remy van Beek via zijn handen in enen in het doel verdwijnen. Coen Witteveen deed in de 66e minuut weer wat terug na goed doorzetten van Timo Gerritsjans: 4-2. De thuisploeg kwam nog een keer tot scoren. Ivo Otten die de bal moest lossen bij een vrije trap in de 69e minuut. Het was weer Egbert Roosink die van dichtbij kon profiteren en de eindstand van 5-2 op het scorebord bracht. In de slotfase waren Kevin Otten en Colin Neuber er nog heel dicht bij. Colin zag zelfs kans de bal van dichtbij, vrij voor doel, hoog over te pegelen. Een actie die tekenend was voor de wedstrijd. Er zal uit een spreekwoordelijk ander vaatje getapt moeten worden om een rol te kunnen spelen in de subtop van het klassement.