klik op de foto voor meer foto's (onder Windows XP niet met Internet Explorer 10)

SV Delden 1 heeft zondag 26 januari de thuiswedstrijd tegen Rood Zwart verloren. Na een 0-2 ruststand kregen de gastheren een paar goede kansen op de aansluitingstreffer, maar gaandeweg de tweede helft liep de koploper in de 5e klasse B toch eenvoudig uit naar een ruime voorsprong. Sven Wold redde in de slotminuten voor SV Delden nog de eer: 1-5.

De verwachtingen waren dat het weer flink roet in het eten zou strooien, maar de ingrediƫnten waren prima. Een heerlijk zonnetje, een spannende voorwedstrijd tussen de meisjes C-elftallen van SV Delden en Rood Zwart, en als bonus de afgelasting van FC Twente, zodat voetbalminnend Delden massaal naar de Mors trok.

Van meet af werd duidelijk, wat wij eigenlijk al wisten, dat Rood Zwart de beter voetballende ploeg was. Het eerste wapenfeit kwam wel van SV Delden zijde, maar het schot van Brian Otten wist niet de juiste richting te vinden. Aan de andere kant was Rood Zwart een stuk effectiever, een snelle aanval over de rechtervleugel en op aangeven van Thomas Exterkate kon Folkert Stijnenbosch in de 10e minuut simpel de 0-1 binnen schuiven.

SV Delden kwam gaandeweg iets beter in de wedstrijd. In de 14e minuut leverde een actie van Timo Gerritsjans slechts een corner op en een paar minuten later kon Brian Otten een uitstekende crosspass van Timo Gerritsjans niet verzilveren. Rood Zwart werd sterker en in de 40e minuut werd het heel druk voor het doel van Ivo Otten. Een geweldige scrimmage leidde niet tot een doelpunt, maar SV Delden moest wel een vrije trap vanaf de zestienmeterlijn toestaan. Deze werd door Folkert Stijnenbosch knap ingeschoten, maar evenzo fraai gered door Ivo Otten. SV Delden leek de schade tot de rust beperkt te houden, maar in de 45e minuur sloeg Rood Zwart wederom toe. Een voorzet, met een duidelijke geur van buitenspel moest Ivo Otten en Folkert Stijnenbosch was er als de kippen bij om de 0-2 binnen te schuiven.

In de tweede helft begon SV Delden sterk en in de 47e minuut verscheen Sven Wold geheel vrij voor doelman Stef Linderman, hij kwam knap uit om Sven het scoren te beletten. Tot drie op rij waren er kansen voor SV Delden, maar de doelpunten vielen aan de andere kant. Uit een uitgespeelde aanval was het ook nu weer Folkert Stijnenbosch die met scherp schoot en SV Delden op een onoverbrugbare 0-3 zette. Het initiatief lag nu bij Rood Zwart en kon Ivo Otten regelmatig zijn klasse tonen. In de 69e minuut liet Folkert Stijnenbosch zien dat hij er schik in had, met een strakke knal was Ivo Otten nu kansloos.

In de 85e minuut kwam de eretreffer voor SV Delden toch nog op het scorebord. Timo Gerritsjans wist handig de buitenspelval te omzeilen en Sven Wold schoot nu wel raak, 1-4. In blessuretijd mocht ook de razendsnelle Colin Monteiro zijn doelpunt meepikken en de faire derby onder uitstekende leiding van scheidsrechter Temmink een 1-5 eindstand in de boeken zetten.

Aanstaande zondag staat voor SV Delden de belangrijke uitwedstrijd tegen BSC/Unisson in Boekelo op het programma. Om een rol te willen spelen in de nacompetitie zal dat gewonnen moeten worden. Rood Zwart lijkt met twee vingers in de neus op het kampioenschap af te stevenen, zij zijn een maatje te groot voor deze klasse.

RTV Oost was deze middag ook aanwezig op sportpark De Mors. Zij maakten de volgende sfeerimpessie.