SV Delden begon goed aan het duel in en tegen Klein Dochteren, maar verzuimde het overwicht in de beginfase uit te drukken in doelpunten. Een prima voorzet van Michel ter Horst in de 12e minuut bracht Timo Gerritsjans maar zo vrij voor de doelman. Klein Dochteren kwam goed weg, want de inzet ging op de keeper. In de 14e minuut kwam Klein Dochteren er goed uit. Een goed aanval eindigde met een kopstoot die net over ging. Hoewel SV Delden de bovenliggende partij bleef, zakte het spelniveau steeds verder weg. Aan het einde van de eerste helft kwamen de mannen van René Belt echter weer beter in het spel en wisten ook op voorsprong te komen. In de 38e minuut was het Timo Gerritsjans die, na een uitstekende uittrap van Ivo Otten, de 0-1 tegen de touwen schoot. Twee minuten later moest de doelman van Klein Dochteren opnieuw vissen. Dit keer kwam een wonderschone lob van de voet van Raymond van der Roest. Niek Boerboom maakte er vlak voor rust ook nog 0-3 van. De assist kwam op naam van Colin Neuber met Coen Witteveen als tussenstation Op slag van rust kon Klein Dochteren wat terug doen. Een pegel van Mustafa Akboulut verdween in de bovenhoek. Ruststand: 1-3.
In de tweede helft werd het spel er niet beter op. Het was Marthijn Zweepe die tot tweemaal toe redding bracht op de doellijn. SV Delden wankelde. Een doelpunt voor Klein Dochteren kon dan ook niet uitblijven. Een niet zo´n handige overtreding was de inleiding. De bal ging op de stip en Michel van Hardeveld bracht in de 72e minuut Klein Dochteren op 2-3. Het gaf de Klein Dochterense burger even moed, maardoor die treffer leek SV Delden ineens wakker geschud. In de 74e minuut kreeg ook SV Delden, vanwege hands in het strafschopgebied, een strafschop die werd benut door Colin Neuber: 2-4. Dit was wel het breekpunt in de wedstrijd. Enkele minuten later gooide Frank ten Voorde de wedstrijd helemaal in het slot. Een sterke actie en een droge schuiver liet de doelman compleet kansloos: 2-5. Brian Otten zette Timo Gerritsjans nog even aan het werk. Hij mocht nog even wat extra zout in de wonden strooien. In de 83e minuut bepaalde hij dan ook de eindstand met zijn tweede doelpunt van de middag op 2-6.
Al met al een zeer geflatteerde overwinning, want in de beginfase van de tweede helft was de organisatie totaal verdwenen. Er lijkt voldoende stof voor een pittige nabespreking.