SV Delden 1 heeft zondag 15 december de uitwedstrijd tegen Diepenheim nipt gewonnen. In de eerste helft kopte Kevin Otten raak uit een voorzet van Timo Gerritsjans. In de tweede helft was het Colin Neuber die, na goed doorjagen van Brian Otten, met een snoeihard schot de voorsprong verdubbelde. In de slotseconden van de wedstrijd bracht Diepenheim nog de 1-2 op het scorebord, maar de Deldense zege kwam hierdoor niet meer in gevaar.
Het was niet bijster best wat er op de mat werd gelegd. SV Delden was wel duidelijk de bovenliggende partij, maar het gogme ontbrak om snel af te rekenen met het pover spelend Diepenheim. Het is duidelijk niet het jaar voor Diepenheim, normaal gesproken staan de ‘Hofgenoten’ garant voor veel strijd, de jongens probeerden het wel, maar kwamen amper in de buurt van Ivo Otten.
De eerste kans was dan ook voor SV Delden na zo’n tien minuten spelen. Colin Neuber bezorgde de bal ‘panklaar’ bij Coen Witteveen, echter, wat Coen in gedachten had konden zijn benen (nog) niet voor elkaar krijgen. Het bleef bij dus bij een goede gedachte. Het bleef tot het halve uur een beetje aanrommelen, de jongens werden echt wakker na een vrije trap van Diepenheim die kundig werd gepakt door Ivo Otten en daarmee voor het eerst echt op de proef werd gesteld. Het ging gelijk lopen, een prima uittrap van Ivo Otten op Timo Gerritsjans, die met snelheid de Diepenheim verdedigers zijn hakken liet zien, Coen Witteveen bediende die vervolgens Kevin Otten in stelling bracht. De bal ging over, maar het was wel de eerste vloeiende aanval. De tweede volgde direct daarop en het was dan ook gelijk raak. Colin Neuber stuurde Timo Gerritsjans diep en met een voorzet vanaf de achterlijn werd Kevin Otten op maat bediend. Met een snoekduik, à la Bep Bakhuys, ( zie foto ) zette Kevin zijn ploeg op een terechte 1-0 voorsprong.
In de tweede helft rommelde het net zo als in het eerste half uur. Tot overmaat van ramp liep Kevin Otten ook nog eens tegen een onnodige tweede gele kaart. Een moment van opleving was in de 69e minuut. Goed doorzetten van Colin Neuber en in het bijzonder Brian Otten bracht SV Delden de 0-2. Met een snoeiharde uithaal van Colin Neuber liet de doelman volkomen kansloos. Daarmee was de strijd wel gestreden. Dat Koen Jansen, na goed doorzetten, ver in blessuretijd nog de 1-2 op het scorebord bracht is louter voor de statistieken.
Dat zowel Rietmolen ( Rietmolen – EGVV: 1-3) als UDI ( Lochuizen – UDI: 2-2) punten lieten liggen was de onverwachte winst van het weekend. Hierdoor komen de ploegen in de subtop wel heel dicht bij elkaar en is er na de winterstop nog van alles mogelijk.