klik op de foto voor meer foto's

In het eerste seizoen dat SV Delden een meisjes C-elftal heeft is het gelijk al feest. Want het is deze meiden gelijk gelukt om kampioen te worden. En hoe!

Afgelopen zomer kon SV Delden fantastisch nieuws naar buiten brengen. Voor het eerst in haar bestaan werd dit seizoen deelgenomen aan een meiden competitie met een elftal (C). De allereerste wedstrijd werd door de Deldense meiden gewonnen en trots verlieten ze het veld. Ook de wedstrijden daarna werden omgezet in winst en langzaamaan kwam er het geloof dat er misschien wel een kampioenschap in zat. Zaterdag 23 november was daar dan toch de dag dat de meiden 'officieel' kampioen konden worden. Met ruime cijfers wonnen ze de wedstrijd en hadden ze het kampioenschap veilig gesteld. Aangezien ze op dat moment nog ongeslagen waren en er nog 1 wedstrijd moest worden gespeeld, werd het feestje nog even uitgesteld. Want zowel de trainer als de meiden wilden meer, namelijk ongeslagen kampioen worden. Zaterdag 30 november was het dan eindelijk zover. Hoewel de wedstrijd om 12.30 uur stond gepland, moesten de meiden zich al om 10.15 uur melden bij SV Delden. Met dank aan Janny mochten we met het hele team ontbijten bij Apart Hotel. Ook het Apart Hotel bedankt! Eenmaal weer aangekomen bij SV Delden stond er een volgende verrassing op ons te wachten. In de bestuurskamer zaten Sinterklaas en 3 pieten op ons te wachten. Over iedereen wist Sinterklaas wel iets te vertellen, prachtig! Uiteindelijk werd de wedstrijd zelf ook nog eens winnend afgesloten en schreven de Deldense meiden hiermee dubbel geschiedenis. Door naast het feit dat ze het eerste meisjes elftal zijn in het bestaan van SV Delden, zijn ze ook nog eens in het eerste seizoen ongeslagen KAMPIOEN geworden. Een fantastische teamprestatie! Anne, Pien, Jobke, Yvet, Nikita, Iris, Danique, Sanne, Elise, Marlon, Charlotte, Nicky en Kristel, maar ook de leiders/trainer (Jos, Dinand, Nienke en Pascal) hebben er een 'klein' aandeel in gehad. Bedankt! Na de officiele huldiging door onze jeugdvoorzitter moest er nog een feestje worden gevierd. Op een prachtig versierde wagen (Benno bedankt voor de vlaggen) heeft Delden geweten dat we kampioen zijn geworden. Dinand (chauffeur) en Maarten (muziek) bedankt voor deze gezellige en prachtige rondrit. Ook Mark Aarnink bedankt voor het beschikbaar stellen van deze wagen. Ook liep er de hele dag een fotograaf met ons mee (Bob), bedankt. Wat een geweldige dag hebben wij gehad. Alleen vonden wij dat er nog genoeg ruimte was op de feestwagen voor nog meer meiden (evt. volgende kampioenschappen??), aldus de meiden. Op de vraag: 'waarom willen jullie nog meer meisjes in het team', reageerden sommige meiden direct: dat is toch logisch, 'voetballen doe je bij SV Delden'!

Namens het hele meiden team aan iedereen die heeft meegeholpen aan deze onvergetelijke dag voor ons: super bedankt!