SV Delden 1 heeft zondag 1 december de uitwedstrijd tegen Rietmolen nipt verloren. In een gelijkopgaand en rommelig duel wist de thuisploeg halverwege de eerste helft en vlak na rust te scoren. Na een rake kopbal van Marthijn Zweepe, tien minuten voor tijd, leek SV Delden alsnog op weg naar een verdiend punt. Het slotoffensief leverde echter geen treffer meer op: 2-1.
Rietmolen begon sterk aan de wedstrijd en dat resulteerde in de 3e minuut al tot een beste kans. Michel ter Horst was er als de kippen bij om het felle schot te blokkeren en daarmee erger te voorkomen. Gaandeweg nam SV Delden het heft in handen en in de 9e minuut zou een inzet van Pieter Bordes maar zo tot een treffer kunnen leiden, echter de kopbal van Timo Gerritsjans mistte kracht om de doelman in verlegenheid te brengen. Het betere spel bleef voor SV Delden en een beste bal van Colin Neuber op Kevin Otten. Kevin kon vrij uithalen, maar een klasse redding van de doelman stond een treffer in de weg. Ook een prima schot van Coen Witteveen kon de nul niet van het scorebord verdrijven. Na een periode SV Delden was na minuut twintig Rietmolen de bovenliggende partij. Een klasse redding van Ivo Otten was er voor nodig om Rietmolen van scoren af te houden, maar even later was het toch raak. Harm Waanders, heel sterk aan de bal, kreeg de gelegenheid langs een paar halfslachtig ingrijpende verdedigers van SV Delden te slalommen en Ivo Otten kansloos te laten: 1-0. Een fikse tegenvaller natuurlijk, want het betere spel kwam van SV Delden en die draad werd ook snel weer opgepakt. Op het halve uur met een goede actie van Timo Gerritsjans en dito uithaal. Even later een excellente redding van de doelman op een inzet van Kevin Otten. Met een hele mooie pass zette Pieter Bordes Kevin Otten zomaar vrij voor de doelman. Kevin kon dat fraai afmaken, maar deed dat net iets te subtiel en gaf daarmee de doelman gelegenheid redding te brengen. In dezelfde minuut, 43e, ging een poging van Coen Witteveen maar net voorlangs. Dat waren maar zo vier vette kansen in tien minuten tijd en dat mag de ploeg zich wel een beetje aanrekenen. Met een zuur gevoel ging men rusten om er in het tweede gedeelte vol tegenaan te gaan. Al vrij snel kreeg SV Delden een forse tegenslag. Een handig uitgelokte vrije trap op de zestien werd in tweeën genomen en zette de hele SV Delden defensie op het verkeerde been. Twan Tenhagen kon profiteren en de bal simpel binnen schieten: 2-0. Door deze tweede treffer liep SV Delden flink achter de feiten aan. Het offensief werd ingezet, maar de nauwkeurigheid en rust ontbrak om voor het Rietmolen doel echt gevaarlijk te zijn. Aan de andere kant bleef Harm Waanders een plaaggeest voor de SV Delden verdediging. In de 79e minuut kwam toch die verlossende treffer. Een vrije trap, genomen door Brian Otten, werd door Marthijn Zweepe heerlijk binnengekopt: 2-1. Met nog tien minuten te gaan ging SV Delden nog vol voor meer. Timo Gerritsjans was er nog wel een paar dicht bij, maar het kleine beetje geluk dat je soms nodig hebt ontbrak vandaag. De uitstekend leidende scheidsrechter Huisstede hield het na zo’n 95 minuten voor gezien, SV Delden kreeg niet de beloning voor het harde werken. Het was Rietmolen dat een beetje lucky de drie punten kon bijschrijven.