klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 17 november de thuiswedstrijd tegen EGVV ruim gewonnen. Het elftal van RenĂ© Belt kwam via Bas Eekers en Brian Otten op een 2-0 voorsprong, maar zag EGVV op slag van rust uit een vrije trap terugkomen. Roy Spoolder zette vlak na rust de 3-1 op het scorebord, maar na een uur spelen wist EGVV, wederom uit een vrije trap, opnieuw de aansluitingstreffer te scoren. Halverwege de tweede helft maakte de thuisploeg dan toch eindelijk het verschil, door twee doelpunten, vlak achter elkaar, van Michel ter Horst en Coen Witteveen. Kevin Otten zorgde in de laatste minuten voor een passend slotakkoord: 6-2.

Ondanks het grote aantal tegendoelpunten staat EGVV uit Gelselaar toch verrassend hoog op de ranglijst. Afgelopen zondag bleek wel waarom, verdedigend niet zo sterk en had aanvallend met Ronald Sieverink een ware handenbinder. De beginfase was voor EGVV, maar na ongeveer kwartiertje nam SV Delden de regie over en dat resulteerde in de 19e minuut in een treffer. Uit een corner was Bas Eekers het meest attent en schoof de bal keurig binnen; 1-0. SV Delden bleef de druk er op houden en een prima een-tweetje tussen Coen Witteveen en Raymond van der Roest kreeg niet zijn beloning en in dezelfde minuut stierf een fraaie actie van Timo Gerritsjans in schoonheid. De 2-0 kon niet uitblijven en in de 26e minuut tekenden de broers Otten hiervoor. Kevin stak de bal keurig op tijd naar Brian, die liet de doelman met een ampele voetbeweging kansloos. In plaats dat SV Delden uitliep naar een logische 3-0, na een steekbal van Brian Otten schoot Coen Witteveen op de doelman en een doorschuivende Niek Boerboom schoot op de deklat, was het EGVV in de 38e minuut met een dot van een kans. De waarschuwing was hiermee gegeven en ver, heel ver, in blessuretijd van de eerste helft schoot Edwin Megelink de bal snoeihard op de paal en Jelle klein Braskamp was er als de kippen bij om de 2-1 binnen te werken.
Dit gaf de jongens uit Gelselaar moed voor de 2e helft en tot de 65e minuut was er volop strijd en moest scheidsrechter Schalkwijk er bovenop zitten. Een hele mooie actie van Kevin Otten bracht SV Delden lucht, hij draaide om een paar verdedigers van EGVV en van achterlijn bediende hij fraai de inkomende Roy Spoolder. Hij beloonde zijn strijdlust met een mooie kopgoal; 3-1. Door onnodig vrije trappen weg te geven in de verdediging werden hiermee automatisch het wapen van EGVV in stelling gebracht. In de 58e minuut werd dit noodlottig, een wel heel gemakkelijk gegeven vrije trap op de rand van de zestien ging via het muurtje middels Edwin Megelink lucky binnen; 3-2. Hiermee was de spanning geheel terug, maar Raymond van der Roest stond in de 65e aan de basis van de 4-2. Michel ter Horst bekroonde als maker zijn voorbeeldige inzet. EGVV kreeg geen tijd om hun rug te rechten, want 2 minuten later goochelde Timo Gerritsjans op achterlijn zich langs een paar EGVV verdedigers en de voorzet op maat werd door Coen Witteveen met buitenkantje rechts heel fraai binnen gekruld. Deze 5-2 was ook de nekslag voor EGVV, dat er heel lang in bleef geloven en door slordigheden daar ook de kans toe kreeg. Als SV Delden wat nauwkeuriger was geweest in de afwerking zou het in de slotfase nog ver kunnen uitlopen, maar het bleef bij een mooie solo door de verdediging van Kevin Otten; 6-2 en een poging, eindigend op de lat, van Timo Gerritsjans. Het was genieten van een prima teamprestatie.