SV Delden 1 heeft zondag 10 november duur puntverlies geleden in de uitwedstrijd tegen UDI. In een gelijkopgaand duel kregen beide elftallen nauwelijks uitgespeelde kansen. Eén foutje van doelman Ivo Otten, na een kwartier in de tweede helft, werd echter genadeloos afgestraft: 1-0.

Het feestweekend van SV Delden, jubileumreceptie en bonte avond, zou een prachtige afsluiter verdienen. Echter, die vlieger ging niet op. In een gelijk op gaande strijd was het UDI die de drie punten in eigen huis hield. De punten waren belangrijk voor beide partijen en dat was terug te zien op veld. SV Delden zat er kort op en gaf UDI weinig speelruimte. In de eerste helft waren er maar weinig doelrijpe kansen. Op het halve uur was SV Delden nog wel heel dicht bij de openingstreffer. Goed voorbereidend werk van Brian Otten en dito voorzet van Timo Gerritsjans gaf Raymond van der Roest een beste kans zijn ploeg op voorsprong te zetten. Helaas, de bal teisterde het kruis. Donkere wolken pakten zich samen boven Enschede en was voor velen een reden om vroegtijdig een droog heen komen te zoeken.
Na de thee leek SV Delden orde op zaken te gaan stellen. Het drong geweldig aan, Sven Wold was er een paar keer dichtbij, maar geluk ontbrak om de overmacht van dat moment om te zetten in een doelpunt. Geen geluk zette zich om in dikke pech. Mark Tuitert gleed zichtbaar ongelukkig weg en raakte een speler van UDI. De scheidsrechter zag hier een overtreding in en SV Delden moest met tien man de strijd voortzetten. Dat ging aanvankelijk ook zonder problemen, want SV Delden bleef de bovenliggende partij. Tot een scorer kwam het niet en zoals zo vaak valt de treffer aan de andere kant. Een vlammend schot van afstand kon Ivo Otten niet goed onder controle krijgen, de bal sprong weg en Berlon Rotsma was het attents. Hij schoof de bal rustig langs de uit positie zijnde Ivo Otten. Het leek nog erger te gaan worden. Amper twee minuten later werd een schijnbare achterbal omgezet in een blijkbare penalty. Verbazing alom, ook bij UDI, die al hun verdedigende stellingen hadden ingenomen. Hoe dan ook, de bal ging op de stip, maar nu was Ivo Otten er heel goed bij en voorkwam groter onrecht door de bal uit de hoek te duiken. Het bleef een schrale troost, want SV Delden kon niet meer naast UDI komen. Het koste de doelman menig keer grabbelen en krabbelen, maar hield de nul op het scorebord.
Drie punten werden verloren, maar er is nog tijd dit recht te zetten, want voor UDI hoeft SV Delden helemaal niet onder te doen.