SV Delden 1 heeft zondag 6 oktober de thuiswedstrijd tegen Noordijk ruim weten te winnen. In de eerste helft ging het nog moeizaam - halverwege kwamen de bezoekers zelfs nog op voorsprong - maar na een 2-1 ruststand wist het elftal van René Belt in het tweede bedrijf pas echt het verschil te maken. Met de jeugdige inbreng van Sven Wold en Joost Hendrikse werd de weg naar het doel wél gevonden, met een dik verdiende 6-1 overwinning als resultaat. De Deldense doelpunten kwamen op naam van Colin Neuber, Raymond van der Roest, Niek Boerboom, Sven Wold (2x) en Timo Gerritsjans.

In de beginfase van de wedstrijd leek het er niet op. Er zat geen enkele overtuiging in het spel van SV Delden. De ploeg drong wel aan, maar er kwam geen enkel gevaar. Dat kwam wel van Noordijk. In de counter kregen zij kansen, maar in de afronding waren zij onzorgvuldig en Roy Poelman wist aanvankelijk zijn doel schoon te houden. Halverwege de eerste helft was het toch raak. Ronald Steenman ging alleen op Roy Poelman af, die in eerste instantie nog wist te redden. In de rebound moest hij op de inzet van Mike Wannink het antwoord schuldig blijven; 0 – 1. Met enig geluk kwam SV Delden langszij. Totaal onnodig werd er hands gemaakt door de Noordijkers in het strafschopgebied. Colin Neuber mocht het buitenkansje verzilveren; 1 – 1. Nog voor de thee werd de voorsprong gepakt. Door een handige actie van Timo Gerritsjans kwam Niek Boerboom vrij voor het doel. De paal stond succes nog in de weg, maar in de rebound was Raymond van der Roest onverbiddelijk; 2 – 1.

De achterstand was voor Noordijk een tegenvaller en dachten na de thee nog het één en ander recht te kunnen zetten. Zij kwamen bedrogen uit, want René Belt zette de jongelingen, Joost Hendrikse en Sven Wold, in. Zeg maar, de verbeterde 0.2 versies van Hendrikse en Wold. Zij brachten vaart in het spel en hele team ging gemakkelijker spelen. In de 57e en 58e minuut stond Joost Hendrikse aan de basis. In beide gevallen was een perfecte pass op zijn maatje Sven Wold de inleiding tot een treffer. In het eerste geval kon Niek Boerboom de uitgespeelde aanval afronden en de 4 – 1 kwam van de voeten van Sven Wold. Beide knapen brachten de handen van de toeschouwers regelmatig op elkaar en in tegenstelling tot de eerste helft was het genieten langs de lijn. Het geloof bij Noordijk veranderde in chagrijn. In de slotfase ging er nog wat meer zout in de wonden. Een vloeiende combinatie tussen Niek Boerboom en Sven Wold werd door Timo Gerritsjans afgerond; 5 – 1. Het doelpuntenfestijn werd besloten door Sven Wold. Een vrije trap van Colin Neuber en een handig overstapje van Niek Boerboom zette Sven Wold vrij voor de keeper. De 6 -1 was derhalve een ‘appeltje eitje’. En zo werd het nog heel gezellig op de Mors. Volgende week is het Enschedese Boys uit, maar dat is toch andere koek.