SV Delden 1 heeft zondag 22 september de thuiswedstrijd tegen BSC Unisson ruim verloren. Het elftal van René Belt kende een slechte start, stond binnen tien minuten al 0-2 achter, en zag BSC Unisson daarna binnen het halve uur uitlopen naar 0-4. Na rust wist alleen Kevin Otten voor SV Delden het net te vinden. In de slotminuten strooiden de Boekeloërs met twee treffers nog extra zout in de Deldense wonden: 1-6.

De middag begon zo feestelijk, Mark Tuitert was het feestvarken. Maar liefst 250 keer stond hij voor SV Delden 1 aan de aftrap en deed dat de laatste jaren veelal als aanvoerder. Mooie woorden van de voorzitter en bloemen waren zijn deel.
BSC Unisson was niet onder de indruk van alle lofuitingen, want ze namen al heel snel afstand van onze jongens. Je kunt rustig stellen dat ‘onze jongens’ niet goed bij de les waren. Dit was in het bijzonder zuur voor onze jonge doelman, Twan Eijsink, die in de basis mocht beginnen. Hij stond machteloos tegenover de aanvallers van BSC Unisson die gewoon vrije doortocht kregen richting het doel van SV Delden. De 1 – 0 van Kenny Soer al in de 5e minuut en de 2 – 0 in de 7e minuut van Arjan Wissink waren heerlijke cadeautjes voor de Boekeloërs. In de 19e minuut lag nummer 3 al in het netje, weer van Arjan Wissink, maar hieraan zat een duidelijke geur van buitenspel.
SV Delden probeerde nog wel wat terug te doen, een prima poging van Brian Otten ging net naast en goed voorbereidend werk van Timo Gerritsjans bood Colin Neuber de mogelijkheid binnen te knallen. Snoeihard ging de bal op de keeper, maar verder kwam SV Delden niet. Hoewel het veldspel wel aardig leek, kwam er uiteindelijk weinig gevaar uit en ook nu weer kon BSC Unisson simpel toeslaan. Op het halve uur stond Arjan Wissink geheel vrij voor het doel en werd geen strobreed in de weg gelegd om zijn derde treffer binnen te tikken. Een glaszuivere hattrick en dat binnen een half uur. Je zou bijna aan matchfixing gaan denken.

Een kop thee en lieve woorden van de trainer leken in deel twee van dit treffen wonderen te doen. SV Delden ging nu een stuk feller uit de startblokken en BSC Unisson liet zich gemakkelijk terug dringen. Even leek er een wonder in de maak, want de zeer ijverige Kevin Otten schoot een vrije in enen binnen. Met nog 40 minuten op de klok moest het toch mogelijk zijn. Veel ijver van Timo Gerritsjans en een strak schot van Sven Wold waren niet genoeg om het tij te keren. De opleving was van korte duur en de wedstrijd was helemaal gespeeld. De gifbeker moest leeg tot op de boden, want in de slotfase mochten Remy van der Beek en Arjan Wissink. Een wedstrijd om snel te vergeten. Jammer voor Twan Eijsink, die had van zijn debuut toch wel iets anders voorgesteld.