Een half uur lang was er nog enige sprake van een wedstrijd. De eerste kans van de wedstrijd was zelfs voor Klein Dochteren, maar daarna was het eenrichtingsverkeer richting het doel van Klein Dochteren. In de beginfase was de hard werkende Coen Witteveen er twee keer heel dicht bij, echter het geluk ontbrak nog in de afwerking. Op het halve uur leek Sven Wold de score te openen, een prima steekbal van Timo Gerritsjans zette Sven maar zo vrij voor de doelman, maar op de doellijn werd in extremes een doelpunt voorkomen. En even later besloot Colin Neuber met een uitstekend schot een kansrijke aanval. Kansen volop, maar in de 37e minuut was het ook echt raak. Een aanval met Coen Witteveen en Brian Otten kon door Sven Wold koel worden afgerond: 1 - 0. Klein Dochteren werd dolgedraaid en twee minuten later was het weer raak. Weer stond Colin Neuber aan de basis en Sven Wold bezorgde een keurige 2 – 0. Vanaf de aftrap was het bijna direct weer raak, Coen Witteveen bracht Brian Otten in stelling. Zijn schot trof de lat en werd verwerkt tot corner. Hieruit kon Pieter Bordes feilloos binnenkoppen en het was maar zo 3 – 0. Even was er wat verslapping en dat gaf Klein Dochteren de gelegenheid middels Rob Kollen iets terug te doen.
Na de thee ging SV Delden gewoon verder waar het gebleven was en in de 60e minuut zette Marthijn Zweepe Sven Wold keurig vrij voor de doelman en even fraaie lob ging nummer vier in het netje. Voor iedereen was duidelijk dat de wedstrijd wel helemaal gespeeld was. Het leek allemaal zo simpel, maar Dochterense doelman lag nog regelmatig in de weg om een afstraffing te voorkomen. Ook hij had geen antwoord op het bananenschot van Timo Gerritsjans die fraai de diepte werd ingestuurd door Mark Tuitert, 5 – 1 derhalve. In de slotfase kwam Kevin Otten, na lang blessureleed, zijn opwachting maken. Kevin had er duidelijk zin in en gaf een fraaie voorzet om wederom Sven Wold weer te laten scoren; 6 – 1. De score kon nog oplopen naar 7 – 1, omdat Marthijn Zweepe de corner juist wist in te schatten en in een kluwen van spelers de eindstand op het scorebord bracht. Een eindstand die nog op had kunnen lopen naar dubbele cijfers, maar daarvoor ontbrak de accuratesse en zag men op cruciale momenten wel eens een medespeler over het hoofd. al met al een klinkende overwinning, maar om te weten waar het team van Rene Belt staat is nog te vroeg, want het verzet van de mannen uit Klein Dochteren was te mager. Het aandeel in de overwinning van Sven Wold was met vier treffers groot, maar het was vooral een teamprestatie en dat Sven menigmaal het eindstation was is natuurlijk geen toeval.