klik op de foto voor meer foto's

Delden trad zondag 5 mei aan tegen DTC'07, waar het nog slechte herinneringen aan had van de thuiswedstrijd waar het, zij het gelatteerd, met 0-5 tenonder ging. Voor rust was het Delden dat via Coen Witteveen de score opende. Na rust werd het spel niet beter, maar hield de verdediging goed stand. Helaas deed een slordigheid in de laatste minuut de volle winst verdampen. Positief was de invalbeurt van Auke Weenink, die ondanks zijn jeugdige leeftijd een voorbeeld voor velen was.

In de één na laatste wedstrijd van dit seizoen ging SV Delden op bezoek bij de Dinkelland Tilligte Combinatie.

In 2007 fuseerden de clubs Dinkelland uit Latrop en Tilligte.

Bij SV Delden was de blessurelijst deze zondag niet kleiner geworden. Ook Colin Neuber moest helaas toezien vanwege een schorsing.

Handhaving op de vijfde plaats in de rangschikking was het enige wat er voor de Deldenaren nog te behalen was.

De eerste helft begon zeer matig. SV Delden was technisch wel beter en combineerde beter,maar aanvallen mislukten vaak door teveel balverlies.

Al vroeg in de wedstrijd werd de snelle Brian Otten op een belachelijk grove manier onderuit gehaald. Hij moest behoorlijk geblesseerd het veld verlaten. De scheidsrechter deed deze charge af met een vrije trap…

SV Delden drong aan. In één van die aanvallen nam Coen Witteveen de bal geweldig op zijn rechter schoen en de bal verdween via een DTC-been in het doel (0-1).

Na de theepauze werd DTC ’07 sterker en hun lange mensen waren vooral gevaarlijk voor ons doel. Voorlopig konden keeper Ivo Otten en de verdedigers Frank Tuitert en Pieter Bordes het doel nog schoon houden. Ook de jeugdige Auke Weenink blies, zowel verdedigend als aanvallend, zijn partijtje prima mee.

DTC ’07 bleef aandringen en bij één van hun aanvallen schoot de rechter middenvelder via een woud van benen de onhoudbare gelijkmaker in (1-1).

Ook de SV Delden had daarna nog kansen, maar die gingen of net naast of werden verprutst.

Al met al was het een zeer matige wedstrijd.  Zelfs de (accordeon)muziek die over het veld klonk kon de kwaliteit niet verhogen.

Toen tenslotte in het veld (en daarbuiten) de emoties overheersten nam de scheidsrechter het enige juiste besluit door af te fluiten voor het einde van de wedstrijd.

A.s. zaterdag om 17.00 uur speelt SV Delden haar laatste wedstrijd in en tegen Haaksbergen.