SV Delden 1 heeft zondag 14 april in de thuiswedstrijd tegen Phenix een geflatteerde nederlaag geleden. SV Delden kwam in de eerste minuut al op voorsprong (treffer Coen Witteveen), maar zag de bezoekers nog voor rust weer langszij komen. In de eerste minuut na rust was het Phenix dat uit een vrije trap de leiding nam. SV Delden bood de koploper in de rest van de tweede helft prima partij, maar moest in de laatste tien minuten toch nog twee tegentreffers toestaan: 1-4.
Fiks of Niks, dat staat voor Phenix. SV Delden trof het afgelopen zondag slecht, want het was dit keer ‘Fiks ‘ en wel op een zeer geflatteerde manier. Als de SV Delden spitsen, met name in de beginfase, wat scherper waren geweest zou de uitslag een ander aanzicht hebben gegeven. SV Delden begon sterk aan de wedstrijd. Coen Witteveen zette meteen fel door in de tackle en schoot al in de eerste minuut snoeihard binnen; 1 – 0. Een droomstart derhalve en al snel kon Brian Otten de score uitbouwen. Een prima steelpass van Mark Tuitert, precies op maat en tijd gegeven, zette Brian maar zo vrij voor de doelman. Zijn inzet ging echter net naast. Een misschien nog betere kans kwam er voor Coen Witteveen. Helaas kon Coen niet profiteren van een zwakke terugspeelbal op de keeper.
In plaats van afstand te nemen liet SV Delden Phenix beter in de wedstrijd komen. De eerste beste echte aanval was dan ook in de 18e minuut gelijk raak. Willem Eilander was de gelukkige maker. SV Delden kon voor de thee de voorsprong weer pakken. Een goede combinatie tussen Daniël Higgenbotham en Coen Witteveen kon door Daniël net niet verzilverd worden. Vette pech die in het tweede bedrijf nog duur kwam te staan, want in plaats van met ruime voorsprong te gaan rusten bleef het nog slechts bij 1 – 1.

Al in de eerste minuut van de tweede helft was er een fikse tegenslag. Een heel gemakkelijk gegeven vrije trap op de rand van de zestien werd de elf van Belt noodlottig. In eerste instantie kon Ivo Otten nog redding brengen, maar in de rebound was het Evert van der Kolk die Phenix op voorsprong bracht; 1 – 2. Gaandeweg de tweede helft ging SV Delden meer risico nemen, want SV Delden bleef voor de winst gaan. Niek Boerboom, Coen Witteveen en Daniël Higgenbotham waren er wel dicht. Het zat SV Delden niet mee en voor de aanvallers van Phenix kwam er meer ruimte. Toch was er de helpende hand van de leidsman nodig om Phenix in de kampioensrace te houden. Een struikelpartij deed de arbiter besluiten de bal op de stip te leggen. Willem Eilander faalde niet van de elfmeterstip en bracht Phenix in veilige haven; 1 – 3. Dat het in de slotfase nog 1 -4 werd middels Willem Eilander is louter voor de statistiek, want de wedstrijd was toen al gespeeld.
Door deze geflatteerde overwinning kan Phenix zich opmaken voor het kampioenschap.