klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft tweede paasdag de uitwedstrijd tegen GSV'63 verloren. De thuisploeg wist voor rust met het nodige geluk uit twee standaardsituaties te scoren. Het elftal van René Belt bleek daarna niet bij machte de spanning in de wedstrijd terug te brengen, waardoor de drie punten in Geesteren bleven: 2-0.
Na twee aardige overwinningen met maar liefst acht treffers leek SV Delden, na een periode van heel moeizaam tot scoren te komen, weer het netje van de tegenstander te kunnen vinden. Leek, want in het Gelderse Geesteren bleef de hatelijke nul op het scorebord. De tegenstander was in deze wedstrijd niet de grote plaag, maar het team leek meer tegen zich zelf te vechten.
SV Delden begon nog wel goed aan de wedstrijd, zij lieten de jongens uit Geesteren geen moment in de wedstrijd komen door vroeg druk te zetten. Het veldoverwicht van SV Delden leverde niet het rendement op, omdat wel heel slordig met de mogelijkheden werd omgegaan. Natuurlijk was het gortdroge hobbelveld van grote invloed op het spel. Hierdoor ontstond ook de eerste treffer voor GSV ’63. In de 16e minuut was het een corner van Jordy Wittebroek die maar zo in enen in het doel hobbelde, 1 - 0.
De wedstrijd hobbelde letterlijk verder. Een geweldige ingeving van Marthijn Zweepe had de gelijkmaker op moeten leveren. Marthijn brak over de rechterflank door en gaf van de achterlijn een uitstekende voorzet. Michel Teela kreeg hierdoor zijn doelpunt op een presenteerblaadje. Helaas faalde Michel, van dichtbij schoot hij de bal tegen de keeper. In plaats van de gelijkmaker viel het doelpunt aan de andere kant. Dit keer was het een vrije trap die van zo’n 30 meter rechtstreeks tussen de palen ging. Edo Besselink was de heel gelukkige maker van deze curieuze treffer.
Na de thee viel er eigenlijk niet zoveel te genieten. GSV ’63 leunde heerlijk achterover om eventueel in de counter toe te kunnen slaan. SV Delden ploeterde op dit knollenveld en was voor het GSV- doel amper gevaarlijk. Sven Wold leek in de 51e minuut nog iets terug te kunnen doen, maar met zijn actie kreeg hij geen loon naar werken. René Belt bracht nog wel de jeugdige Arilson Sotto da Silva, maar ook hij kon in dit niet draaiende elftal potten breken. Pas in de 88e minuut kwam er weer een hele dikke kans voor SV Delden. Tot twee toe was Mark Tuitert er heel dicht bij. De eerste keer probeerde hij de bal, na een uitstekende actie, in de korte hoek te prikken. En de tweede keer uit een corner van dichtbij binnen te knikken.
Het was duidelijk dat het er vandaag helemaal niet in zat. Met twee lucky treffers was GSV ’63 ditmaal de gelukkigste in een wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende.