klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 24 maart de thuiswedstrijd tegen SVV'91 met 4 - 2 gewonnen. Het elftal van René Belt creëerde zowel voor als na rust een handvol goede kansen, maar wist pas in het slot van de tweede helft definitief het verschil te maken. Jeugdspeler Sven Wold bekroonde zijn goede spel met een assist op Niek Boerboom (2-1) en een doelpunt (3 - 1). De andere Deldense treffers kwamen van Colin Neuber (1 - 1) en Coen Witteveen (4 - 2).

Een dik en dik verdiende overwinning voor de mannen van SV Delden. Vanaf minuut één dicteerden de Deldenaren de wedstrijd. Ze zochten volop de aanval en SVV ’91 werd figuurlijk bij de strot genomen. Tegen alle veldverhoudingen in en met heel veel mazzel, of was het toch iets bovenaards vloog de uit het niets de 0 – 1 in de kruising. Een voorzet tegen de wind in nam op het moment suprême een haakse bocht naar links en vloog zomaar binnen. De maker van deze treffer, Melvin Kloppenburg, leek ook nu weer een plaag voor de SV Delden zoals in voorgaande afleveringen.
De schrik was van korte duur, want SV Delden ging er gelijk weer volop in en dat Colin Neuber in de 13e minuut met een streep van net buiten de zestien de doelman volkomen kansloos liet was terecht: 1 – 1. In deze fase verzuimde SV Delden afstand te nemen van SVV ’91. Brian Otten kon tot twee keer toe alleen op doel af gaan, maar vergat te scoren. Ook na een vrije trap van Colin Neuber waren de spitsen net niet alert genoeg om af te werken en pal voor rust zocht Sven Wold, vrij voor de keeper, nog de combinatie in plaats van zelf af te werken. Vier dikke kansen gingen teloor en bleef de gelijke stand staan.
Na de thee leek SVV ’91 iets meer vat op het spel van SV Delden te krijgen. Leek, want de beste kans was weer voor Brian Otten. Alleen voor de keeper komend kreeg hij een klein duwtje in de rug, Geen doelpunt, geen penalty, Vrouwe Fortuna leek SV Delden niet zo gezind. Daar dacht Sven Wold iets anders over. Niets geluk, maar met techniek en inzet zette hij Niek Boerboom vrij voor de keeper. Ongenadig hard schoot hij de bal binnen en de lang verwachte voorsprong was eindelijk een feit: 2 – 1.
SVV ´91 probeerde het nog wel, maar SV Delden was vastberaden en met een prima vrije trap van Colin Neuber, een goede loopaktie van Michel Teela kwam de bal bij Sven Wold die op schitterende wijze de aanval afrondde: 3 – 1. Met nog zes minuten op de klok leek de strijd gestreden. Maar even was er verslapping en kon SVV ´91 door het hart van de defensie combineren en Seren Avci kon als eindstation de aansluitingstreffer binnen schieten. De Enschedese jongens probeerden nog van alles en het werd nog even spannend, maar Coen Witteveen bracht aan alle onzekerheid een eind door in een uitval de 4 – 2 op het scorebord te brengen.
Door deze uitslag passeert SV Delden ´angstgegner ´SVV ´91 op de ranglijst, zijn geklommen naar de 4e plek en doet het team van Rene Belt weer volop mee voor de bovenste plaatsen.