klik op foto voor meer foto's

Delden 1 heeft zondag 3 maart de thuiswedstrijd tegen Manderveen gelijkgespeeld. Hoewel beide teams aan elkaar gewaagd waren, kreeg het team van René Belt in de eerste helft en een groot deel van de tweede helft de beste kansen, die helaas alle verloren gingen. In het slotbedrijf was Manderveen nog enkele keren gevaarlijk, maar een puik keepende Ivo Otten wist zijn doel schoon te houden. Hierdoor eindigde de wedstrijd zoals hij begon: 0-0.

Doelpunten zijn het zout in de voetbalpap, maar dat een wedstrijd zonder score best aantrekkelijk kan zijn bleek afgelopen zondag. Even leek het er op dat het een doelpuntrijke wedstrijd zou worden, want in de 1e minuut kreeg Sven Wold een hele beste kans op aangeven van Colin Neuber. In de tegenstoot moest Ivo Otten handelend optreden om Manderveen van scoren af te houden.
SV Delden kreeg met name in de eerste helft uitstekende kansen de score te openen. In de 18e minuut leverde Michel Teela een prima steekpass af en zette daarmee Coen Witteveen zomaar vrij voor de Mandervener doelman. Voor Coen in de vorm zou dit een ‘appeltje – eitje’ zijn, maar nu ging het wippertje over de keeper de mist in. Ook Pieter Bordes had niet het benodigde geluk. Uit een corner viel de bal pardoes voor zijn voeten. Zijn puntertje verdween net langs de verkeerde kant van de paal.
De bovenliggende partij bleef SV Delden, maar het geluk kon niet worden afgedwongen. Ook niet door de uitstekend op dreef zijnde Colin Neuber die het een paar keer van afstand probeerde.
Een vrije trap voor Manderveen bood Ivo Otten de gelegenheid te laten zien dat hij heel belangrijk is voor het team van Rene Belt. Hij duwde de snoeihard ingeschoten bal via de deklat tot corner en hield de nul op het scorebord.
In de tweede helft ging het gelijk op met veel strijd op het middenveld en weinig doelpogingen. Van beide zijden waren de verdedigers de aanvallers duidelijk de baas en door het hoge tempo vloeiden de krachten weg.
Er was nog één beste kans en die was voor Coen Witteveen. Op de rand van het zestienmetergebied wist hij de bal heerlijk vrij te maken, maar nam net even teveel tijd om af te ronden. De volle winst zat er dus niet in, maar met het ene punt viel best te leven.