Delden 1 heeft zondag 25 november eindelijk weer eens gewonnen. Na een zwakke eerste helft (0-1), legde het elftal van René Belt in de thuiswedstrijd tegen Lochuizen een betere tweede helft op de mat. Omdat neef Ivo uitblonk in het eigen doelgebied waren twee treffers van de broers Kevin en Brian Otten voldoende voor de volle winst: 2-1.

Het was de wind die van grote invloed was op de wedstrijd. Met deze onzichtbare 12e man in de rug was het Lochuizen dat in de eerste helft het initiatief nam. De beste kans daarentegen was wel voor SV Delden. Frank Tuitert wist uit een vrije trap Ruben Klumpers maar zo vrij voor de doelman te zetten. Ruben verlengde de bal met het hoofd, maar de doelman kon hij niet verrassen en de blanco stand bleef op het scorebord. Aan de andere kant viel dat doelpunt wel. Het was Gerben te Kolstee die handig een vrije trap versierde op de rand van de zestienmeterlijn en wel precies in de waairichting van de wind. De bal ging zwabberend door het midden van het doel en Ivo Otten had daarmee het nakijken; 0 – 1.
Gerben te Kolstee bleef een lastpak voor SV Delden. Het was een prima aanspeelpunt voor de Lochuizers en strooide met handige passjes, maar de SV Delden verdediging liet zich niet meer verrasen.
Het spel werd er bij beide partijen niet beter op. Het fluitsignaal voor de rust werd dan ook met blijdschap ontvangen.

Voor René Belt een goede reden de zaak nog eens even op scherp te zetten en wat scherper de 2e helft in te gaan.
De donderspeech had zijn werk gedaan, want in deel 2 zagen we toch een ander SV Delden. Lochuizen moest terug, de strijd werd iets feller en een wondermooie vrije trap van Kevin Otten in de 54e minuut bracht de strijd weer in evenwicht. Vanaf de punt van het zestienmetergebied draaide hij de bal met veel gevoel in de verre hoek. De doelman van Lochuizen kon er alleen maar naar kijken en de 1 – 1 op het scorebord was loon naar werken. SV Delden hield het initiatief en vijf minuten later stond het team van René Belt op voorsprong. Uit bijzonder mooie aanval was het Brian Otten die trekker over mocht halen. Colin Neuber gaf uit een snelle aanval op links een prima voorzet. Roy Spoolder bracht hij daarmee vrij voor de doelman, maar Roy gaf de bal een heel subtiel tikje naar rechts en Brian Otten kon moeiteloos scoren uit deze uitgespeelde aanval; 2 – 1.
Lochuizen gaf zich nog lang niet gewonnen en SV Delden gaf de wedstrijd in de eindfase wat uit handen. Op verschillende manieren werd de klasse van Ivo Otten getest. Hij was het die SV Delden op de been hield. Aan de andere kant kon Kevin Otten de wedstrijd in het slot gooien. Zijn schot trof echter de paal. Eindelijk weer een driepunter. Hopen dat SV Delden de opgaande lijn vast kunnen houden. Aanstaande zondag komt Vilsteren naar Delden. Fysiek sterk en daarom een lastige tegenstander voor SV Delden. De jongens zijn bij deze gewaarschuwd.