Uiteindelijk moest SV Delden toch buigen voor koploper Phenix. Tot vijf minuten voor het einde was er nog uitzicht op resultaat, want het team van René Belt deed er alles aan om in ieder geval nog een punt uit deze wedstrijd te halen.

Ondanks het slechte weer kregen de toeschouwers een prima partij voorgeschoteld. Brutaal en verrassend nam SV Delden meteen het initiatief in de wedstrijd en koos volop voor de aanval. Opmerkelijk dat Marthijn Zweepe als vleugelspits was geposteerd en hij deed dit opmerkelijk goed. SV Delden domineerde, maar Phenix loerde op de counter en was daarmee ook gelijk levensgevaarlijk. Na 10 minuten was er dan ook de beste kans voor Phenix, in de omschakeling kwamen zij er via de vleugel er razendsnel uit, maar Ivo Otten was wederom moeilijk te passeren en met een fraaie redding hield hij zijn doel schoon. Twee minuten later zou Gerrit Naafs maar zo een werelddoelpunt kunnen maken. Een prima voorzet van Marthijn Zweepe nam hij met veel risico in enen. Het geluk zat er even niet aan, want de bal zeilde net over de lat. Het tempo in de wedstrijd bleef hoog, SV Delden het meeste balbezit, maar Phenix was gevaarlijker in de omschakeling. Frank Tuitert speelde als laatste man een beresterke partij, maar ook hij moest in de 32e minuut buigen. Een snelle uitval van Willem Eilander liet de SV Delden verdedigers in dit geval kansloos en ook voor Ivo Otten was er dit keer geen houden aan; 1 - 0.

SV Delden ging geenszins bij de pakken neerzitten en nam gewoon weer het initiatief, het prima veldspel kreeg niet zijn beloning. In de afwerking waren zij te slordig om het de doelman van Phenix echt moeilijk te maken.

SV Delden begon de tweede helft met veel bravoure. Er werd uitstekend gespeeld en de koploper kwam onder druk. Frank van Geenen, viel na lang blessureleed prima in en gaf in de 48e minuut een voorzet op maat. De Phenix-doelman zat er volkomen naast, maar helaas ook de aanvallers van SV Delden. Een kwartier lang leek SV Delden op een doelpunt af te stevenen, want de kansen regen zich aaneen. Een knalharde pegel van de uitstekend spelende Colin Neuber kon de doelman nog keren. Gerrit Naafs dacht de terugspringende bal keurig in het lege doel te koppen, maar de doelman wist op miraculeuze wijze de bal nog te beroeren. Wat overbleef was slechts een corner. Ook een voorzet van Gerrit Naafs, na een mooie aanval, redde het niet. Michel Teela kwam een teenlengte tekort om deze uitgelezen kans te benutten. Het laatste kwartier, met Kevin Otten terug in de ploeg, werd alles op de aanval gezet. Helaas bleef het gewenste resultaat uit. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd kreeg Phenix de helpende hand van de scheidsrechter. De beste man floot een uitstekende wedstrijd, maar keurde een duidelijke buitenspelgoal van Andy Arends goed. Dat het op het scheiden van de markt nog 3 - 0 werd is louter voor de statistieken. Een verdiende overwinning voor Phenix, het is alleen jammer dat deze schitterende pot voetbal op deze wijze werd beslist. Aanstaande zondag kunnen onze jongens het opnieuw proberen in Gelselaar. Daar wacht EGVV om 14.00 uur.