Klik op de foto voor meer foto's

Zeven wedstrijden, 12 punten met 8 doelpunten voor en 5 tegen is eigenlijk het verhaal van de wedstrijd. Het team van Rene Belt weet genoeg kansen te creëren, maar weet deze niet te verzilveren. Met een beetje meer geluk zou SVV in de rust al tegen een dikke achterstand aan hebben gekeken.

Al in de 5e minuut was het Colin Neuber die Frank ten Voorde vrij voor de SVV-doelman bracht. Frank kwam net tekort om de doelman te verschalken. In de 25e minuut kon SVV iets terug doen, maar het was te weinig om Ivo Otten in verlegenheid te brengen. Rond het halve uur leek het er op dat Marcel Morsink de score zou openen. Helaas verdween zijn kopbal op de lat. Voor SV Delden was het laatste kwartiertje van de eerste helft wel het beste. De verdediging van SVV werd behoorlijk onder druk gezet. Kansen volop voor Roy Spoolder, die alleen op de keeper af ging en Frank ten Voorde zag zijn inzet tot twee keer toe door de doelman gekeerd.

Ook in de tweede helft bleef SV Delden de aanval zoeken en met uitstekende kansen. Een vrije trap van Colin Neuber werd door Michel Teela prima verlengd, maar de inzet ging net over. Het ontbrak aan geluk, want Colin Neuber zag zijn snoeihard schot in de hoek gekeerd door de doelman. Steeds waren het de vreemde beslissingen van scheidsrechter Mahadewsing die een stempel op de wedstrijd gingen drukken. Roy Spoolder vroeg om een wissel omdat hij bang was hiervan slachtoffer te worden van het irritante gedrag van de leidsman. En met rede, want Mark Tuitert was wel aan de beurt. Met een tweede hele kinderachtige gele kaart moest hij wel het veld verlaten. SV Delden liet zich niet door deze man intimideren en bleef voetballen en gingen voor de volle winst. Met nog 7 minuten op de klok leek ‘papa’ Frank Tuitert de wedstrijd te beslissen. Hij ging vrij op de doelman af, maar een polletje deed de bal van richting veranderen en daarmee ging ook deze kans teloor. In de slotfase kreeg je steeds meer het gevoel dat het team van Rene Belt toch aan het kortste eind zou gaan trekken, ondanks dat SVV in de tweede helft Ivo Otten op de proef konden stellen. Ver in blessuretijd ging het dan ook mis. Melvin Kloppenburg wist na een corner de defensie van SV Delden te verrassen; 1 – 0. De verdedigers van SV Delden valt weinig te verwijten, want het had al lang afstand moeten nemen van dit ‘lucky’ SVV.

Desondanks was de teleurstelling na afloop erg groot en er bleef, terecht of niet, een enorm gevoel van onrecht. Het team verdient ook complimenten, want ze lieten zich niet door het irritante gedrag van de scheidsrechter intimideren. En het blijkt ook dat een competitie ‘om des keizers baard’ best spannend en beladen kan zijn.

Helaas kan het team zich volgende niet revancheren omdat het vrij is. 28 Oktober staat de thuiswedstrijd tegen Lochuizen op het programma. Deze wedstrijd begint dan gewoon weer om 14.30 uur.