Doelpuntenmaker Gerrit Naafs en aangever Ruben Klumpers bejubelen de 0-1.

Met een minimaal verschil heeft SV Delden in Manderveen de buit binnen gehaald. De eerste helft verliep soepeltjes, maar de tweede doorgang werd het almaar zwaarder. De enige en winnende treffer viel op slag van rust en was de beloning voor een puike eerste helft. De combinaties verliepen soepel en de jongens uit het veen konden er maar moeilijk vat op krijgen. Alleen vergat het team van Rene Belt de trekker over te halen. Het is kenmerkend dat SV Delden in de afgelopen vijf wedstrijden slechts zes keer scoorde, maar ook slechts het minimale aantal van drie tegentreffers moest incasseren.

Dit laatste is natuurlijk de grote verdienste van Ivo Otten, die afgelopen zondag uitstraalde dat er bij hem niets te halen viel. Met een ijzersterke ingreep in de eerste helft gaf hij zijn visitekaartje af door een vrijwel zeker doelpunt te voorkomen. Manmoedig wist hij zich in de baan van het schot te storten en daarmee SV Delden voor een achterstand te behoeden.

Voor SV Delden was Brian Otten er een paar keer dicht bij. Met enkele uitstekende acties was hij meermalen de verdedigers van Manderveen de baas. Met regelmaat trokken de Manderveners aan de noodrem, maar Brian kon op geen bijstand van de scheidsrechter rekenen. Het veldoverwicht werd net voor de thee toch uitgebuit. Een prima voorzet op maat van Ruben Klumpers en "panklaar" voor het doel en op het hoofd van Gerrit Naafs. Met een snoeiharde kopstoot liet hij de Mandervener doelman kansloos: 0 - 1.

Een heerlijke stand om mee te gaan rusten natuurlijk en volgens de statistieken was Manderveen na de thee kwetsbaar. Tegen Vilsteren en Langeveen gaven zij na rust de wedstrijd volledig uit handen. Blijkbaar hebben zij toch van het verleden het een en ander opgestoken, want nu was het Manderveen dat het initiatief nam en SV Delden terug drong. Totaal onnodig lieten de jongens van Rene Belt het spel aan Manderveen en het team was geen schim meer van dat van de eerste helft. Ivo Otten hield een fase zijn team op de been en bij Manderveen vloeiden de krachten weg.

In de slotfase waren er nog beste kansen op meer voor SV Delden. Colin Neuber schoot vrij voor de doelman hard over, Daan Wender kwam in combinatie met Brian Otten net niet met zijn passen uit om de keeper te verschalken. Tot slot kwam Brian Otten kracht te kort om de wedstrijd in het slot te gooien.

Door deze winst kruipt SV Delden met een "tijgersluipgang" naar de top van het klassement. Aanstaande zondag komt Haaksbergen naar de Mors. Een driepunter moet toch mogelijk zijn met de steun van de trouwe aanhang.