klik op de foto voor meer foto's

SV Delden heeft op zondag ruim gewonnen van Heeten. Op sportpark de Mors werd het 5-0 voor de ploeg van Rob Bakker. Omdat ook WVV won, blijft Delden derde op basis van doelsaldo. In de laatste competitiewedstrijd kunnen de blauwgelen echter nog een plekje stijgen . Dan moet er wel in Hengevelde gewonnen worden. Maar ook bij een nederlaag mag Delden zich opmaken voor een toetje en een gooi doen naar een plekje in de Tweede Klasse.

Delden kwam al na 9 minuten spelen op voorsprong via Nick Stokkentreeff. Een minuut later viel ook de 2-0 door Scott Wold. Vlak voor de pauze besliste diezelfde Wold het duel al door ook de 3-0 op het scorebord te zetten. Na de pauze werd het allemaal wat slordiger, maar Delden de baas. Een kwartier voor tijd breidde Sven Lutke Willink de voorsprong uit naar 4-0. De uitblinkende Brad Heuten zorgde voor het slotakkoord door in de 85e minuut de 5-0 binnen te schieten.

Trainer Rob Bakker was na afloop blij dat hij afscheid kon nemen van het thuispubliek met een zege en een goede wedstrijd. "Volgende week gaan we er in Hengevelde alles aan doen om die tweede plek nog te bemachtigen. Dat scheelt niet alleen een ronde in de nacompetitie, maar betekent ook dat je in de tweede rond een thuisduel hebt."