Klik op de foto voor meer foto's

“Goh, Brian er weer bij”. Velen waren verrast, want na een lange afwezigheid stond hij er weer. Brian Otten, hij nam met weemoed afscheid van de voetbalsport omdat zijn botten blijkbaar niet gemaakt waren voor fysieke spelletjes. Meermalen ging er wat mis en lange revalidaties volgden. Als een ware liefhebber van het spelletje stond hij er weer. Hij leek niet weg te zijn geweest, want zijn inzet was als vanouds, alsof er niets was gebeurd ging hij voorop in de strijd.
In de 16e minuut zette hij dan ook Marcel Morsink vrij voor het doel. In plaats van zelf te schieten koos hij voor de combinatie met Coen Witteveen. Deze optie gaf de keeper de mogelijkheid in te grijpen en zo ging een beste kans verloren.
SV Delden bleef het beste van het spel houden. GSV uit het Gelderse Geesteren kwam er maar sporadisch uit en het team van Rene Belt had in Ivo Otten een zeer betrouwbare sluitpost. Hij hield deze middag dan ook zijn gewenste “clean sheet“.
Op slag van rust kwam de gewenste openingstreffer. Een niet zo’n beste corner van Colin Neuber kon bij de eerste paal door GSV worden weggewerkt, maar het uitverdedigen was onnauwkeurig zodat Daan Wender de bal kon oppikken en een prima voorzet afleverde. Marcel Morsink was er als de kippen bij om de 1 - 0 voorsprong binnen te schieten.

Na de thee werd het kijkspel minder, want GSV bleek onmachtig er een echte wedstrijd van te maken en aan SV Deldenzijde werd er slordig gespeeld. Een fout in de verdediging van GSV zou Coen Witteveen af kunnen straffen, het had de wedstrijd compleet in het slot kunnen gooien, maar de paal stond succes in de weg.
De wedstrijd leek zo naar het einde te kabbelen, maar een wat gefrustreerde speler van GSV ging in de fout -natrappen- en zijn team moest met tien man verder. Dat dit voor SV Delden geen voordeel is bleek afgelopen zondag wel bij Langeveen. Ook nu weer trok het team van Rene Belt zich automatisch terug voor eigen doel. Op deze manier kun je het onheil op je af roepen, vooral omdat de marge slechts ėėn doelpunt was. Gelukkig kon Martijn Vriezekolk, na lang blessureleed, zijn rentree maken en de verdediging versterken.
De rust bleef in de defensie en zonder veel moeite bleef de dik verdiende 1 - 0 als eindstand op het scorebord staan.