klik op de foto voor meer foto's

SV Delden heeft op zondag een enorme stap gezet richting de titel in de Vierde Klasse B. Op het eigen sportpark de Mors werd nummer twee UDI verslagen met 2-0. Hierdoor is het gat met de ploeg uit Enschede gegroeid tot 12 punten. Met nog zes duels te gaan moet het dan ook heel gek lopen wil Delden naast het kampioenschap grijpen.

De ploeg van trainer Rob Bakker begon redelijk aan de wedstrijd, maar wist nog geen gat te vinden in de defensie van de bezoekers. Na een kwartier spelen ging het tempo omhoog en volgden ook de eerste kansen. Toch duurde het nog tot de 37e minuut voordat de blauw-gelen zichzelf beloonden. Het was uiteindelijk Jesse Beukert die de verdiende 1-0 op het scorebord bracht. UDI kan daar nauwelijks iets tegenover stellen en had duidelijk moeite met het tempo.

Na de pauze schakelde Delden nog een versnelling hoger en werd het helemaal éénrichtingsverkeer. Ondanks meerdere kansen bleef een treffer opnieuw lang uit. Mede door een aantal geweldige reddingen van de doelman van UDI. Een kwartier voor tijd besliste Jesse Beukert toch de wedstrijd na een mooie aanval. Hierna zat ook de 3-0 er zeker nog in, maar de gecreëerde kansen werden niet benut.

Trainer Rob Bakker was na afloop tevreden over de wedstrijd, ondanks dat de score hoger had kunnen uitvallen. Het geloof in het kampioenschap groeit door de zege ook. Bakker: “Ik begin er nu toch echt wel in te geloven. We hebben natuurlijk een grote voorsprong met nog zes duels te gaan. Het zou wel heel erg zijn als we dat nog uit handen zouden geven.