SV Delden heeft weer 3 punten mogen bijschrijven in de strijd om het kampioenschap in de Vierde Klasse B. De koploper uit Delden kreeg ze echter niet cadeau in het uitduel met Sportclub Rekken. Na een zware strijd eindigde de wedstrijd in een 1-3 zege voor de ploeg van Rob Bakker. Delden heeft nu 40 punten verzameld in 15 duels en heeft een voorsprong van 9 punten op nummer twee UDI.

Delden begon goed aan de wedstrijd en kreeg ook al snel een paar prima mogelijkheden om de score te openen. De bal trof echter geen doel. Na 17 minuten spelen was het toch raak via de uitstekend spelende Jesse Beukert. Het leek de aanzet voor meer treffers, maar dat bleek niet zo te zijn. Althans niet aan Deldense kant. Delden verloor langzaam het overwicht en de thuisploeg werd steeds gevaarlijker. Rekken kreeg uiteindelijk een aantal corners op rij en daaruit viel, uit een van richting veranderd schot, de 1-1.

Ook na de pauze had Delden het uitermate zwaar in Rekken. De thuisploeg leverde veel strijd en had duidelijk minder moeite met het zware en slechte veld. Toch wist de ploeg van Rob Bakker opnieuw de leiding te pakken. Een kwartier voor tijd kreeg Sven Wold de bal tegen zich aangeschoten en zag het leer vervolgens in het doel verdwijnen: 1-2. Uit een prima aanval maakte Colin Verberne uiteindelijk nog de 1-3 en was het duel gespeeld.

Trainer Rob Bakker was blij en opgelucht met de drie punten. "Ik denk dat het één van onze mindere wedstrijden van het seizoen was en het is dan goed om te zien dat we alsnog de zege pakken." Bakker denkt dat het matige spel mogelijk met de voorbereiding op het duel te maken had. " We speelden op natuurgras en door de slechte staat van het veld was de kans dat het duel niet gespeeld zou worden aanwezig. Misschien dat we daardoor niet helemaal onze gebruikelijke scherpte hadden."