SV Delden heeft de koppositie in de Vierde Klasse B weer een stukje steviger in handen. De ploeg van trainer Rob Bakker won zelf het lastige duel met Victoria ’28 met 4-2 en zag naaste belager UDI verliezen van FC Eibergen. De blauw-gelen staan hierdoor maar liefst 8 punten los van Rood Zwart, dat nu de tweede plek in handen heeft.

Delden begon prima aan de wedstrijd en kwam al na 8 minuten spelen op voorsprong. Scott Wold werd weggestoken en rondde oog in oog met de doelman van de bezoekers onberispelijk af: 1-0. Hoewel Victoria heel behoorlijk tegenstand bood, kreeg Delden in het vervolg van het eerste bedrijf ook de beste kansen. Het vizier stond echter niet helemaal op scherp. Bij de ingevallen Boy Kamphuis was dit wel het geval. De aanvaller van de bezoekers wist na ruim een half uur spelen de gelijkmaker te scoren na een fraaie aanname. 1-1 bleek ook de ruststand.

Na de pauze pakte Delden snel weer de voorsprong. Sven Wold legde de bal goed breed en Colin Verberne kon afronden: 2-1. Niet veel later viel ook de 3-1 door Sven Wold. Hij lepelde de bal prachtig over de doelman van de bezoekers en leek zo de wedstrijd te beslissen. In de 81ste minuut werd het toch nog even spannend. Het was opnieuw Boy Kamphuis die Victoria terugbracht in de wedstrijd: 3-2. Vijf minuten voor het einde bracht Scott Wold de marge toch weer op twee. Hierna kwam de zege niet meer in gevaar.

Trainer Rob Bakker was uiteraard blij met de overwinning. “We hebben goed gespeeld, doelpunten gemaakt en drie punten gepakt. Wat wil je nog meer? Het enige dat ik kan aanmerken op de zege is dat we niet vaker scoren in de eerste helft. Ik moet de tegenstander van vandaag overigens een compliment maken. Ze hebben ons heel goed partij geboden. En iedereen was het er na afloop over eens dat dit tot op heden de best voetballende ploeg was waar we dit seizoen tegen hebben gespeeld.”