klik op de foto voor meer foto's (ivm de slechte weersomstandigheden was het niet mogelijk een complete reportage te maken)

SV Delden heeft op zondag op miraculeuze wijze de koppositie in de Vierde Klasse B versterkt. De ploeg keek halverwege tegen een flinke achterstand aan in het thuisduel met De Tubanters en moest vlak na de pauze ook nog eens met 10 man verder. De blauw-gelen rechtten echter de rug en kwamen uit geslagen positie niet alleen terug in de wedstrijd, maar wisten de drie punten ook nog eens over de streep te trekken.

De middag begon niet al te best voor de ploeg van trainer Rob Bakker. Al na vier minuten spelen vuurde een speler van De Tubanters een schot af van buiten het strafschopgebied en deze verdween zomaar in de kruising: 0-1. Lang liet het antwoord van Delden echter niet op zich wachten. De doelman van de bezoekers moest een bal lossen en Colin Verberne was er als de kippen bij om de 1-1 binnen te koppen.

Het duel golfde hierna op en neer maar de beste kansen bleven voor Delden. Toch waren het de bezoekers die opnieuw de leiding pakten. Na een half uur spelen wisten ze een corner om te zetten in een goal: 1-2. Daarmee was het niet gedaan want slechts enkele minuten later stond ook de 1-3 op het scorebord. Delden ging achterin behoorlijk in de fout en De Tubanters profiteerden optimaal: 1-3. Dit was ook de ruststand.

Halverwege werden er bij Delden een paar omzettingen gedaan en werd besloten een tandje bij te zetten. De goede bedoelingen konden, zo leek het, al snel de ijskast in toen Sven Wold in de 50e minuut de rode kaart gepresenteerd kreeg na een overtreding. Het duel leek hiermee wel gespeeld.

Niets was echter minder waar. Nog voor het uur schoot Scott Wold knap raak uit de draai en gaf Delden zo weer een beetje hoop: 2-3. Toen Delden ruim een kwartier voor tijd een strafschop mocht nemen, hing een mooie comeback al in de lucht. Scott Wold faalde niet en bracht de ploegen zo weer in evenwicht: 3-3.

Delden hinkte even op twee gedachten; een punt pakken uit geslagen positie is immers best acceptabel. De ploeg nam hier echter geen genoegen mee en besloot vol op de winst te spelen. De Tubanters zaten op dat moment in de hoeken waar de klappen vielen. Het was Sven Lutke Willink die na een fraaie actie door het centrum van de verdediging de volgende dreun uitdeelde. Hij schoot Delden na een 4-3 voorsprong.

In de slotfase werd het nog mooier voor de thuisploeg. Sven Lutke Willink legde een vrije bal mooi over de verdediging en bereikte Christian Vreriks. Die nam de bal prachtig mee en rondde even zo fraai af: 5-3. Dit bleek ook de eindstand.

Trainer Rob Bakker was na afloop een zeer tevreden man. “Het was geweldig om te zien hoe de spelers zijn omgegaan met de erg lastige situatie waarmee ze na de rode kaart geconfronteerd werden. Ze hebben niet opgegeven en zijn er vol voor gegaan. Dit zijn ook de wedstrijden waar je ziet hoe belangrijk een goede conditie is. Niemand vindt het leuk om daar op te trainen, maar dit kon alleen omdat we zo fit zijn. Ik ben heel trots op de manier waarop we dit hebben omgedraaid, een prachtige teamprestatie.”