Klik op de foto voor een sfeerimpressie

Klik hier voor de wedstrijdfoto's (André Otten)

SV Delden heeft de eerste burenruzie van het seizoen 2022/2023 in haar voordeel beslecht. Op sportpark Scheetheuvel werd het 1-2 voor de ploeg van trainer Rob Bakker. De eindstand was halverwege al bereikt. De thuisploeg kwam op voorsprong via Tijn Jansen, maar Delden draaide dit door twee treffers van Scott Wold in de slotfase van de eerste helft om. Door de zege heeft Delden nu de volle buit uit drie duels en staat daarmee bovenaan de ranglijst.

Zoals het een echte derby betaamt, was het voetbal zelden goed, maar werd er voor elke meter gestreden. De supporters van beide clubs kregen op zondagmiddag dan ook een spannende strijd voorgeschoteld. Het was Rood Zwart dat na 25 minuten op een 1-0 voorsprong kwam. Delden ging achterin in de fout en de thuisploeg maakte daar via Tijn Jansen optimaal gebruik van.

De thuisploeg leek even door te zetten, maar ging vervolgens zelf in de fout met een verkeerde terugspeelbal. Scott Wold trof eerst nog de paal, maar wist in de rebound de gelijkmaker tegen de touwen te werken. Voor de pauze werd het ook nog 1-2. Na een prima aanval over de rechterkant en een goede actie van Jesse Beukert, kreeg Scott Wold opnieuw een opgelegde kans en wederom faalde hij niet.

Na de pauze werd de wedstrijd steeds rommeliger. Aan beide kanten was te merken dat er meer op het spel stond dan alleen de drie punten. Zowel Rood Zwart als Delden kregen ook kansen op een treffer, maar het vizier stond niet meer op scherp. Het duel eindigde daarmee op de 1-2 stand die halverwege al bereikt was.