SV Delden heeft het successeizoen op woensdagavond nog een beetje extra glans gegeven. In de nacompetitie voor promotie naar de Derde Klasse won de ploeg van trainer Rob Bakker ruim van Derde Klasser UDI. Onder toeziend oog van honderden Deldenaren werd het op Sportpark de Mors 5-1 voor de blauw-gelen.

SV Delden begon prima aan de wedstrijd en nam vanaf de start het heft in handen. De thuisploeg kreeg in de openingsfase ook al een aantal goede mogelijkheden en raakte na 20 minuten de lat. Richting het half uur kwam UDI echter beter in de wedstrijd en werd zo nu en dan ook gevaarlijk. De 0-1 van de bezoekers in de 37e minuut kwam desondanks redelijk uit de lucht vallen. Delden leed onnodig balverlies en daar profiteerden de bezoekers goed van: 0-1. UDI leek daarna door te drukken en kwam voor de pauze nog een paar keer gevaarlijk door. Gescoord werd er echter niet meer. Ruststand: 0-1.

Na de pauze probeerde Delden de opgelopen schade snel te herstellen. Dat lukte al in de 50e minuut. Sven Wold kwam goed door op de flank en bediende Colin Verberne die de 1-1 tegen de touwen schoot. Hierna ging het snel. In de 52e minuut werd Sven Lutke Willink diep gestuurd en hij bleef kalm in de afronding: 2-1. Het leidde bij UDI tot de nodige frustratie en na een grove overtreding moesten de bezoekers verder met 10 man.

Delden profiteerde direct door in de 57e minuut de 3-1 te scoren. Dit keer was de uitblinkende Sven Wold de afmaker. Hij zette een paar tegenstanders weg en rondde prima af. In de 65e minuut besliste Christian Vreriks de wedstrijd door de 4-1 binnen te werken na een goede actie via de zijkant. Vlak daarna ging UDI opnieuw over de schreef en incasseerde een tweede rode kaart. Jesse Beukert was verantwoordelijk voor de 5-1 die vlak voor tijd viel en tevens de eindstand was.

Delden speelt hierdoor komende zondag op neutraal terrein het laatste duel van de nacompetitie. Fleringen (nummer 3 uit de Vierde Klasse A) is dan de tegenstander. Meer info wordt later bekend gemaakt. Er worden vanuit SV Delden bussen geregeld voor het bezoek aan de finale, klik hier voor meer info.