SV Delden 1 is dit weekend verder gegaan met dat waar het in november 2021 mee is geƫindigd: wedstrijden winnen. De ploeg van Rob Bakker hield het op het eigen sportpark De Mors wel lang spannend voor het publiek. Pas diep in blessuretijd werd tegen Rietmolen de enige treffer van de wedstrijd gemaakt.

Het duel in Delden kwam in de eerste helft nooit echt los en hoewel Delden de bovenliggende partij was, waren kansen schaars. Verder dan een bal op de paal kwamen de blauw-gelen in de eerste 45 minuten dan ook niet. Ook in de tweede helft was Delden beter dan Rietmolen en had verdedigd haar zaakjes goed op orde. Maar wederom gaven ook de bezoekers niet veel weg.

Toch leek Delden na de rust aan de leiding te komen maar de treffer werd vanwege buitenspel geannuleerd. Met het naderende eindsignaal leek SV Delden genoegen te moeten nemen met een punt. In de derde minuut van de blessuretijd viel echter toch nog de bevrijdende 1-0. Het was Doeke Brandt die voor de treffer zorgde.