Na een paar keer uitstel was het zondagmorgen zover; de jonkies van de JO19-1 bonden de strijd aan met het roemruchte ‘Delden DREI”. Delden 3 bestaat uit spelers die maar een paar jaar ouder zijn dan ons oudste jeugdteam.

In deze periode snakken de voetballers naar wedstrijden. Trainen is leuk maar je wilt natuurlijk ook weer eens voelen hoe het is om een duel aan te gaan, mopperen over wel of geen buitenspel en natuurlijk het gevoel van een doelpunt.

De wedstrijd ging mooi op en neer en beide ploegen kregen kansen. Beide doelmannen hielden het doel schoon tot de rust.

Na de pauze schakelde de JO19 een tandje bij en liep zo vlot uit naar een 4-0 eindstand. Het had er ook wel mee te maken dat JO19 veel meer wisselmogelijkheden had en een duidelijk langere adem had.

Of het had te maken met de invalbeurt van trainer Roy Belt, met onnavolgbare bewegingen liet hij zien het nog niet verleerd te zijn.

Op het eind van de wedstrijd kreeg hij onder luid gejuich nog een gele kaart  van de scheidsrechter omdat die de VAR beelden nog eens goed bekeken had. Het was een hilarisch  einde van een wedstrijd tussen de vriendenteams.

Op de foto verlaten scheidsrechter Hajo Brandt en grensrechter Robert Oplaat na afloop van de wedstrijd het veld, terwijl op de achtergrond JO19 de felicitaties in ontvangst neemt.