Klik op de foto voor meer foto’s.

Afgelopen vrijdag zijn de veteranen van SV Delden kampioen geworden bij hun debuut in de 45+ competitie.

Vorig seizoen deden de 7-tegen-7 voetballers van SV Delden het niet onverdienstelijk in de 35+ competitie, maar gezien de gemiddelde leeftijd van de teamleden is er dit seizoen ingezet op de 45+. En met succes dus.

De vijf deelnemende teams Oranje Nassau 45+2, Oranje Nassau45+3, Wilhelminaschool 45+1, RKSV Bornerbroek 45+1 en SV Delden 45+ 1 speelden in 5 ronden in toernooivorm tegen elkaar. Alle teams waren steeds behoorlijk aan elkaar gewaagd, wat zich ook vertaalde in de uitslagen. Afgelopen vrijdag ging SV Delden als koploper de laatste ronde in maar de verschillen waren klein.

Doordat de concurrentie de punten pakte waar SV Delden ze liet liggen was het zaak de wedstrijd tegen de directe concurrent Oranje Nassau 45+2 te winnen. Dat gebeurde uiteindelijk overtuigend met 1-3. En waar SV Delden vanaf de eerste ronde absoluut kampioen van de derde helft was mag het zich nu dus ook de sportieve kampioen noemen.