klik op de foto voor meer foto's

Na twee zeges op rij heeft SV Delden op zondagmiddag de punten weer eens aan de tegenstander moeten laten. Het uitduel bij de Tubanters in Enschede ging met 4-1 verloren. Delden blijft hierdoor in de subtop staan op plek 5 met 8 punten uit 6 duels.

Delden kende een geweldige start van de wedstrijd en kwam al na één minuut op voorsprong. Een goede aanval over rechts werd keurig afgerond door Christian Vreriks. Niet veel later kreeg Scott Wold een goede kans op de 0-2, maar hij zag zijn inzet op de paal belanden. Delden leek de wedstrijd volledig te controleren, maar hierdoor sloop er ook gemakzucht in de ploeg. Dit resulteerde na een half uur spelen in de 1-1. Dit was ook de ruststand.

Ook na de pauze liep het niet aan Deldense kant en moesten alle zeilen wordt bijgezet om in ieder geval een punt mee te nemen naar Delden. Dit lukte tot een kwartier voor het einde. Toen kwam Tubanters voor het eerst op voorsprong. De bezoekers waren hierna niet meer bij machte om dat nog recht te zetten. Sterker nog: vlak voor het einde wist de thuisploeg nog twee keer te scoren waardoor Delden met een dikke nederlaag huiswaarts gestuurd werd.