klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 is er zondag 19 mei niet in geslaagd om de titelaspiraties in leven te houden. Het duel tussen de nummers 1 en 2 in de vierde klasse A werd in het voordeel van BVV Borne beslecht (1-3). Hierdoor houdt Borne de beste papieren voor het kampioenschap en zakt SV Delden naar de vierde plek op de ranglijst. Door de uitslagen op de andere velden is SV Delden met een plek in de top 4 wel zeker van een ticket voor de nacompetitie.

Het duel op het volle sportpark De Mors begon perfect voor de blauw-gelen. Al na zes minuten spelen haalde de doelman van de bezoekers een speler van SV Delden onderuit in het strafschopgebied en kon met rood vertrekken. De penalty werd feilloos benut door Sven Lutke Willink. Na 12 minuten kwamen de gastheren bijna op 2-0, maar de inzet eindigde op de paal. Vlak daarna was het Borne dat de gelijkmaker wist te produceren. In het restant van de eerste helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Het was Borne dat vijf minuten voor de pauze op 1-2 kwam. Dit was ook de ruststand.

Na de pauze probeerde SV Delden de gelijkmaker te forceren, maar ondanks de overtalsituatie bleef Borne redelijk eenvoudig op de been. Verder dan een schot op de paal in de 65e minuut kwam de thuisploeg eigenlijk niet. Borne liet zien een ploeg te zijn met de nodige ervaring en ze wisten het Deldense aanvalsspel perfect te ontregelen. In de 86e minuut beslisten de bezoekers de wedstrijd door de 1-3 te scoren.

Door deze overwinning houdt Borne de beste papieren voor het kampioenschap en zakt SV Delden naar de vierde plek op de ranglijst. Doordat SV Delden verzekerd is van een plek in de top 4 en door de uitslagen op de andere velden, weet het elftal van trainer Wouter Kwakkenbos zich beloond met een ticket voor de nacompetitie. Na afloop van de laatste competitiewedstrijd, zondag 26 mei uit tegen HVV Hengelo, zal duidelijk worden hoe dit nacompetitieschema voor SV Delden eruit zal zien - klik hier.