klik op de foto voor meer foto's

Het vrouwenelftal van SVO Twickel speelde zondag 28 april de thuiswedstrijd tegen SV Enter. Net als in de eerste wedstrijd in Enter (3-4) wisten de Deldense vrouwen ook deze keer nipt te winnen (2-1). Behalve drie verdiende punten en een voorlopige keurige derde plek in de vierde klasse, leverde dit duel op De Mors - met fotograaf André Otten langs de zijlijn - ook nog een fraaie reportage op.

Met uitstekend voetbalweer en wat verschuivingen in de opstelling begon SVO Twickel op zondag met de juiste energie aan de wedstrijd. Duels werden gewonnen, maar de ballen werden ook weer te gemakkelijk ingeleverd bij de tegenstanders. Enkele mooie acties bij SVO Twickel zorgden voor wat spanning, maar het waren vooral de dames van SV Enter die een betere eerste helft speelden. Met een goede bal in de diepte en prima loopactie kwamen de Enterse dames op een verdiende 0-1.

Na de rust kwamen de Deldense dames weer met de juiste instelling het veld op. Er moest iets recht gezet worden. Met meer passie werd er druk gezet op de tegenstander. En niet zonder effect. Na een goed voorgegeven bal van SVO was het een Enterse verdedigster die de druk in haar rug voelde door goed doorjagen van Sanne Steentjes. Hierdoor trapte ze de bal achter haar eigen keepster. 1-1.

Binnen vijf minuten was het weer raak. Uit een hoekschop wist Marlon Schumacher via de grond de 2-1 binnen te koppen. Er volgden verschillende kansen van SVO Twickel dat in de tweede helft duidelijk sterker was. Ook SV Enter had nog enkele goede kansen, echter bleek keepster Anne Horstman in uitstekende vorm. De sluitpost van SVO Twickel liet zich niet nog eens passeren en voorkwam de gelijkmaker van SV Enter met een goede redding in de korte hoek. Met deze verdiende 2-1 eindstand bleven de punten in Delden.