klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 28 april prima zaken gedaan voor de ranglijst. De ploeg van Wouter Kwakkenbos won in eigen huis met maar liefst 5-0 van Sportlust Vroomshoop en doet daarmee nog volop mee voor de titel in de Vierde Klasse A. De blauw-gelen hebben zich na een zwakke periode weer terug geknokt aan de top en gaan samen met RSC, KOSC en Borne uitmaken wie de titel pakt.

SV Delden begon prima aan de wedstrijd tegen de nummer 8 van de ranglijst. Zoals vaker dit seizoen gaf de ploeg van Kwakkenbos de tegenstander in het begin het idee dat er iets te halen viel om vervolgens genadeloos toe te slaan. Na 10 minuten spelen was het Sven Lutke Willink die voor de 1-0 zorgde. Na ruim een half uur verdubbelde Scott Wold de voorsprong. Dit was ook de ruststand.

Na de pauze was het spelbeeld hetzelfde. De bezoekers mochten de bal rustig rondspelen, maar SV Delden kreeg in de omschakeling de kansen. In de 50e minuut besliste Scott Wold de wedstrijd door de 3-0 tegen de touwen te werken. Hierna gaven de bezoekers zich gewonnen en kon SV Delden het duel rustig uitspelen. Aan het einde werd er toch nog een keer gas gegeven en dat leverde nog twee treffers op. Christian Vreriks zorgde 10 minuten voor tijd voor de 4-0. Scott Wold completeerde vlak voor het eindsignaal zijn hattrick met een rake kopbal. Eindstand: 5-0.