klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft op zondag 24 maart het uitduel met RSC in Rossum met 5-3 verloren. Halverwege stond de ploeg van Wouter Kwakkenbos al met 3-1 achter. In de tweede helft kwam wist SV Delden twee keer de achterstand te verkleinen (3-2 en 4-3), maar het laatste doelpunt van de wedstrijd was voor de thuisploeg. Eindstand: 5-3.

SV Delden kende een dramatische start in Rossum en keek al binnen tien minuten tegen een 2-0 achterstand aan. Hierna herpakte de ploeg zich enigszins en na ongeveer een half uur spelen via Sven Wold ook de aansluitingstreffer te maken: 2-1. RSC bracht echter voor de pauze de marge weer op twee doelpunten: 3-1.

Na de pauze probeerde SV Delden opnieuw de aansluitingstreffer te vinden. Dat ging zeer moeizaam, maar het doelpunt kwam er na een uur toch via Sven Lutke Willink. Het geloof kwam hierna even terug bij de ploeg van Wouter Kwakkenbos. Helemaal toen ook de gelijkmaker gescoord leek te worden. De treffer werd echter geannuleerd vanwege vermeend buitenspel. Een zeer twijfelachtige beslissing.

Het was RSC dat vervolgens de marge weer op twee wist te brengen, waarna SV Delden voor de derde keer terug kwam in de wedstrijd, door een treffer van Colin Neuber: 4-3.

Tien minuten voor het einde werd Niels oude Wesselink met een rode kaart uit het veld gestuurd. Het lot van SV Delden was daarmee bezegeld. In de laatste minuten wist RSC nog een keer te scoren waardoor de eindstand uitkwam op 5-3.